انواع اجاره به شرط تملیک

انواع خرید اقساطی تهران

برای آشنایی با انواع خرید اقساطی به بخش خرید اقساطی مراجعه نمایید. 


اجاره به شرط تملیک در واقع اجاره ای است که در آن پس از پایان قرار داد اجاره مالک یا کالای مورد نظر به فرد اجاره کننده داده می شود.

ما دو نوع اجاره به شرط تملیک داریم که در ادامه راجع به هر کدام توضیح داده خواهد شد.

نوع اول این است که بعد از پایان قرار داد فرد اجاره کننده می تواند کالای مورد نظر را خریداری نماید که در آن مالک شروطی را بیان می کند و پس از تحقق شروط باید پول مالک را نیز داده شود.

این شرط بیشتر به نفع مستأجر است یعنی در پایان مدت اجاره و با پرداخت اقساط و عمل به سایر شرایط مندرج در عقد، ملک به مالکیت مستأجر در می‌آید. دراین‌ باره بد نیست بدانید که در این قرارداد نیازی به اقدام جدیدی از سوی موجر یا مستاجر نیست و اگر هم رعایت تشریفاتی در این زمینه لازم باشد (مانند تنظیم سند) این تشریفات تاثیری در مالکیت ندارد و فقط نقل‌ وانتقال انجام شده را محکم‌ تر و به قول قدیمی‌ ها چهارمیخه می‌کند.

ما می توانیم بیان کنیم که در تمام انواع اجاره به شرط تملیک اگر طرفین به شروط قرار داد پایبند نباشند این قرار داد قابل فسخ می باشد.

خاتمه یافتن اجاره به شرط تملیک بصورت ناگهانی هنگامی می تواند باشد که بطور مثال مدت اجاره تمام شده و کالا به مالکیت فرد اجاره کننده در می آید یا در صورتی که فرد مستاجر به وظایف خویش ناشی از شرایط توافق عمل نکند مالک حق فسخ قرار داد را دارد.

کلاب رنتر یک سایت اجاره کالا می باشد . شما می توانید برای خدمات اجاره به شرط تملیک به سایت کلاب رنتر مراجعه کنید.

سایر بلاگ های مرتبط

خرید اقساطی کلاب رنتر

خرید اقساطی کلاب رنتر
فروشندگان معمولا برای جذب بازار فروش تسهیلات مختلفی به خریداران ارائه می دهد که فروش اقساطی نیز از جمله تسهیلاتی است که ...

لپ تاپ اقساطی

لپ تاپ اقساطی
لپ تاپ ها بسته به نوع کارکردشان انواع مختلفی دارند همانطور که میدانید کمپانی HP یکی از بهترین کمپانی ها در ساخت قطعات کامپیوتری می باشد...