کاربرد تبلت در مراکز آموزشی

آموزش یکی از باستانی‌ ترین فعالیت‌های بشری است. حتی پیش از آن‌که خط و زبان ابداع شود، مهارت‌های زندگی در طبیعت مانند روشن کردن آتش یا ساخت خانه، سینه به سینه به نسل‌های بعد منتقل می‌شد و همین راه توسعه و پیشرفت جوامع انسانی بوده است.

حتما شنیده‌اید که نظام آموزشی در کشور ایران 50 سال است که تغییر خاصی را به خود ندیده است. یکی از بزرگترین عوامل ضعف ما در تربیت نیروهای متخصص نیز در همین قسمت است. از آن‌جا که تغییرات بنیادین در نظام یک سازمان دولتی کار حضرت فیل است، خوشبختانه برخی از معلم‌ها و دانش آموزان دریافته‌اند که تحصیل صرف در آموزش و پرورش، آن‌ها را به جایی نمی‌رساند.

از سوی دیگر، ورود تکنولوژی به زندگی انسان‌ها، جنبه‌های متعددی از آن را دچار تغییر کرده است. می‌توانیم به وضوح ببینیم که تکنولوژی چه مشاغلی را به وجود آورده و چه تاثیر شگرفی روی نظام اقتصادی گذاشته است. همین تاثیر با سرعت کمتر روی نظام آموزشی در حال اجرا است.

یوتیوب اکنون بزرگترین دانشگاه دوران ما است. به تبع آن نیز خیلی عظیمی از سایت‌های آموزش آنلاین، اپلیکیشن‌ های تعاملی آموزش زبان، وبلاگ‌های شخصی یا تجاری در موضوعات مختلف و حتی کانال‌های تلگرامی وجود دارد که هرکدام نقش موثر خود را در آموزش مهارت‌های مختلف به افراد ایفا می‌کنند.

مدرسه و دانشگاه‌های آن طرف آب، چند سالی است که با استفاده از میزهای هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ‌های متصل به هم، عملا تکنولوژی را وارد مباحث آموزشی خود کرده‌اند. در ایران نیز از حدود 6 یا 7 سال پیش، برخی از مدرسه‌های سطح بالا سعی کردند تا با خرید یا اجاره تبلت برای دانش‌آموزان خود، تافته جدا بافته‌ای نسبت به دیگر مدارس باشند.

کاربرد تبلت و دیگر تکنولوژی‌ها در نظام آموزشی

حذف کاغذ: شاید به نظر شما اجاره تبلت برای آموزش دانش‌آموزان فقط برای آن ‌که کاغذ را از سیستم آموزشی حذف کنیم، مسخره باشد. اما حذف کاغذ معنای بیشتری در خود دارد. بدون کتاب کاغذی، قطع درختان کاهش پیدا می‌کند و یکی از صدها مشکل محیط زیستی تا حدی التیام می‌یابد.

دانش‌آموزان دیگر نیاز نیست با کوهی از کتاب‌های سنگین که در کوله‌ پشتی‌شان تلنبار شده است به مدرسه بروند. اجاره تبلت می‌تواند دانش آموز را از همه کتاب‌ها و وسایل سنتی‌اش بی‌نیاز کند. از طرفی، حتما می‌دانید که قیمت کتاب‌های کاغذی چند برابر شده است و در حال حاضر، خرید هر کتاب آموزشی، کمک آموزشی یا تمرینی، هزینه هنگفتی را متوجه خانواده‌ها می‌کند.

تنوع بالای محتوای آموزشی: در هر تبلت، صدها کتاب و جزوه ذخیره می‌شود و نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارند که نوعی آموزش تعاملی را به دانش آموز ارایه می‌کنند. همچنین، ویدیوهای بسیار از استادان صاحب‌نام در فضای اینترنت قرار گرفته است که به معنای واقعی کلمه، محدودیت در محتوای آموزشی را از بین می‌برند.

نکته‌ای که اجاره تبلت و استفاده از آن را هیجان‌ انگیزتر می‌کند، انواع روش‌های آموزشی الکترونیک است که باعث می‌شود روند یادگیری هر دانش‌آموز مختص به خودش باشد. انسان‌ها و به تبع آن همه دانش‌آموزان با هم تفاوت دارند و یکی از بدترین مشکلات نظام آموزشی، همین یکسان بودن محتوای آن است. به این ترتیب با ورود تکنولوژی به سیستم یادگیری دانش‌آموزان، هر فرد به تناسب علاقه و استعداد خود، بخشی از محتوای آموزشی را دریافت می‌کند.

اکثر محتوای آموزشی که در نرم‌افزارها، ویدیوها و سایت‌های آموزش آنلاین وجود دارد از متدهای تعاملی استفاده می‌کنند. برای نخستین بار است که دیگر استاد یا معلم، متکلم وحده نیست و دانش‌آموز نیز می‌تواند نقش پررنگی در روند یادگیری خودش ایفا کند. اگر کمی با این نوع آموزش کار کرده باشید، حتما می‌دانید که تعاملی‌بودن آن چه انگیزه‌ای برای دانش‌آموزان به وجود می‌آورد و بهره‌وری یادگیری آن‌ها را افزایش می‌دهد. امید است سیستم آموزشی با خرید یا اجاره تبلت به دانش‌آموزان در تجربه روشی نوین از آموزش کمک کند.

سخن آخر

اگر فکر می‌کنید که اجاره تبلت مناسب شان و منزلت شما نیست، باید این نکته را خاطرنشان کنم که با وجود قیمت‌های بالا، اجاره تبلت می‌تواند یک تصمیم استراتژیک باشد. این وسیله به دلیل سبک‌تر بودن نسبت به لپ تاپ و صفحه بزرگتر نسبت به تلفن همراه، گزینه بسیار مناسبی برای آموزش هوشمند به دانش‌آموزان است.

 

سایر بلاگ های مرتبط

اجاره تجهیزات نمایشگاهی در کرج

اجاره تجهیزات نمایشگاهی در کرج
اجاره تجهیزات نمایشگاهی راهی است برای شرکت کردن در نمایشگاه ها به مناسب ترین قیمت شما میتوانید با استفاده از این مهم در نمایشگاه ها به صرفه و ...

اجاره تبلت شمال تهران

اجاره تبلت شمال تهران
در این مقاله قصد داریم درباره شرایط اجاره تبلت در شمال تهران و تنوع تبلت های موجود در کلاب رنتر صحبت کنیم