راهنمای اجاره پرینتر

اگر قصد اجاره پرینتر را دارید اما تنوع بالای محصولات شما را سر در گم کرده است بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید تا با فاکتور های مهمی که در اجاره پرینتر باید به آن ها توجه داشته باشید آشنا شوید. پرینتر ها در دسته ماشین های اداری قرار می‌گیرند و در کنار اسکنر و دستگاه کپی به عنوان ابزار های مهم در هر دفتر و یا اداره ای قرار دارد. البته پیشرفت های تکنولوژی نیاز به پرینتر را تا حد زیادی کاهش داده است اما همچنان این کالا به عنوان یکی از ضروریات دفاتر کار محسوب می‌شود. 

کاربران اجاره پرینتر

پیش از آشنایی با پرینتر باید کاربران آن را بشناسیم. به طور کلی کاربران اصلی پرینتر به سه دسته تقسیم می‌شوند.

1- کاربران خانگی: این دسته از کاربران معمولا حجم کار سبکی دارند و به دنبال کیفیت خارق العاده ای نیستند. بلکه ابعاد دستگاه برای آن ها اهمیت بسیاری دارد. برای کاربران خانگی اجاره پرینتر های اقتصادی و میان رده را توصیه می‌کنیم. از آن جایی که این پرینتر ها، ابعاد کوچکی دارند به سادگی قابل حمل هستند. ظرفیت پرینت این دستگاه ها معمولا به 1000 برگه در روز می‌رسد که بهترین نوع استفاده 250 برگ در روز است. 

2- ادارات، سازمان ها و شرکت های کوچک: این گروه از کاربران به دنبال اجاره پرینتر هایی با کیفیت مناسب و حجم بالاتری نسبت به کاربران خانگی هستند و محدودیت اندازه دستگاه در این دسته از کاربران وجود ندارد. البته این ارگان ها علاوه بر پرینتر به اسکن، کپی و فکس هم نیاز دارند و دستگاه های چند کاره به خوبی می‌تواند همه نیاز های آن ها را بر طرف نماید. دستگاه های چند کاره کیفیت دستگاه های چند کاره را ندارند اما برای نیاز های روزمره کاری ادارات مناسب است

3- شرکت های بزرگ و صنعتی: شرکت هایی که باید برگه های قرارداد و یا مبایعه نامه و اطلاعات مهمی را پرینت بگیرند به دنبال دستگاهی هستند که از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار باشد و از آن مهمتر بتواند حجم بالایی از پرینت ها را در زمان کوتاهی انجام دهد. این دسته از کاربران باید از پرینتر های تک کاره حرفه‌ای استفاده کنند.

برای مشاهده انواع پرینتر های اجاره ای و قیمت آن ها کلیک کنید

فاکتور های کیفی اجاره پرینتر

چند فاکتور مهم در پرینتر ها وجود دارد که هنگام اجاره پرینتر باید به آن ها توجه داشته باشیم. و انتخاب خود را با توجه به نیاز و انتظاری که از پرینتر داریم انجام دهیم.

  • رنگی یا سیاه و سفید

اولین سوالی که در هنگام اجاره پرینتر با آن روبرو می‌شوید این است که پرینتر رنگی می‌خواهید یا سیاه و سفید. پرینتر های رنگی گران تر هستند و به دلیل استفاده از جوهر های رنگی گران قیمت هزینه تمام شده برای هر برگه پرینت آن ها بیشتر از پرینتر های سیاه و سفید است. به همین جهت توصیه می‌شود اگر پرینت رنگی ضروری نیست از پرینتر های سیاه و سفید استفاده کنید.

  • درگاه های اتصالی

بسیاری از پرینتر ها قابلیت اتصال به شبکه را دارند و همزمان چندین کاربر می‌توانند از این پرینتر ها استفاده نمایند. پس اگر برای دفتر های کاری به دنبال پرینتر هستید این گزینه را در نظر داشته باشید. اتصال به شبکه در بعضی از پرینتر ها توسط کابل شبکه انجام می‌شود و در بعضی دیگر از پرینتر ها اتصال به شبکه توسط Wi-Fi انجام می‌شود. 

  • ظرفیت پرینت

ظرفیت پرینت تعداد برگه هایی است که یک دستگاه می‌تواند در یک روز انجام دهد بدون این که دستگاه آسیب ببیند. این فاکتور هنگامی که حجم کار بالا است بسیار پر اهمیت است. برای اجاره پرینتر باید به این نکته توجه بسیار بالایی داشته باشید. 

  • یک رو یا دو رو

با تمامی پرینتر ها می‌توان پرینت دو رو گرفت اما منظور از پرینتر های دو رو پرینتر هایی است که با استفاده از مکانیزم های خاص می‌توانند برگه را پشت و رو کرده و پرینت بگیرند بدون این که نیازی به دخالت کاربر باشد. از آن جایی که در بسیاری از موارد حجم پرینت بالا است قابلیت پرینت دو رو ویژگی مهمی به شمار می‌رود که باید در نظر داشته باشیم. 




سایر بلاگ های مرتبط

اجاره تجهیزات نمایشگاه لوازم خانگی

اجاره تجهیزات نمایشگاه لوازم خانگی
اجاره تجهیزات نمایشگاهی برای نمایشگاه لوازم خانگی از کلاب رنتر با توجه به کیفیت بالای محصولات و قیمت مناسب بهترین انتخاب غرفه داران است

اجاره تجهیزات نمایشگاهی مدرن

اجاره تجهیزات نمایشگاهی مدرن
یکی از دلایل حضور در نمایشگاه ها جلب رضایت مشتریان می باشد از جمله مواردی که باید به آن توجه کرد استفاده از تجهیزات نمایشگاهی مناسب می باشد ...