اجاره دوربین و تجهیزات فیلمبرداری

گروه های فیلمبرداری برای اجرای پروژه های خود نیاز به اجاره دوربین و تجهیزات فیلمبرداری دارند. اصطلاحا به اجاره تجهیزات فیلمبرداری آفیش می گویند. آفیش تجهیزات فیلمبرداری هزینه بر است و در صورتی که تجهیزات فیلمبرداری مناسبی نداشته باشیم پروژه یک روز به تعویق می افتد که این تعویق زمانی بسیار گران تمام خواهد شد. به همین جهت هنگام اجاره دوربین و تجهیزات فیلمبرداری نیاز به راهنمای دقیقی برای معرفی محصولات و ویژگی های کاربردی هر کدام وجود دارد.

نیازهایی که برای اجاره باید به آن توجه داشته باشیم از کیفیت دوربین گرفته تا تجهیزات فیلمبرداری را به تفکیک در این بلاگ مورد بحث قرار می دهیم و در نهایت شرایط اجاره دوربین و تجهیزات فیلمبرداری را با هم به بحث می گذاریم. اگر به حوزه فیلمبردای علاقه دارید در این بلاگ با ما همراه باشید. 

انواع تجهیزات فیلمبرداری برای اجاره

مهمترین ابزار در فیلمبرداری دوربین مناسب است. دوربین های حرفه‌ای فیلمبرداری امکان ضبط تصاویر منحصر به فردی را دارند. فاکتورهایی که در کیفیت دوربین فیلمبرداری موثر هستند بسیار متفاوت از دوربین عکاسی است. در عکاسی شما به لنز هایی جهت ثبت دقیق تصاویر نیاز دارید و نوع حافظه و باتری دوربین و دریچه دیافراگم دوربین برای شما اهمیت دارد درحالی که در دوربین فیلمبرداری فاکتورهایی همچون نوع تنطیمات فیلمبرداری، تکنیک پردازش تصویر و دکمه های دستی دوربین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لنز دوربین فیلمبرداری برای سوژه های مختلف و محیط هایی با نور مختلف طراحی شده اند اما تنوع آن ها نسبت به دوربین عکاسی کمتر است. از سوی دیگر نوع ورودی و خروجی دستگاه در اجاره دوربین فیلمبرداری بسیار اهمیت دارد تا جایی که همین فاکتور ساده اختلاف قیمت چند میلیونی بین دوربین ها به وجود می آورد. 

اجاره دوربین فیلمبرداری - کلاب رنتر

دوربین های فیلمبرداری عموما دارای حسگر های شناسایی تصویر هستند و می توان روی سوژه خاصی دوربین را متمرکز کرد تا با حرکت سوژه نقطه فوکوس تصویر را حرکت دهد. این ویژگی هنگام اجاره دوربین فیلمبرداری بسیار حائز اهمیت است. سونی پیشگام بازار دوربین فیلمبرداری است و محصولات این کمپانی در ساخت پروژه های سینمایی موفقی به کار گرفته شده است. دوربین های فیلمبرداری سونی دارای لنز های سریG و یا F هستند که علاوه بر ثبت جزئیات بیشتر، سرعت پردازش تصویر بالاتری هم دارند و در نتیجه برای فیلمبرداری طولانی مدت مناسب اند.

اجاره لنز دوربین فیلمبرداری

فیلمبرداری حرفه‌ای بدون وجود لنز خوب امکان پذیر نیست و شما باید لنز مناسب برای دوربین را هم تهیه فرمایید. همانند دوربین عکاسی لنز های دوربین فیلمرداری هم بسیار متنوع هستند و هر کدام برای فیلمبرداری در محیط به خصوصی کاربرد دارند. پس بهتر است پیش از اجاره لنز دوربین فیلمبرداری صحنه هایی که می خواهید فیلمبرداری کنید را روی کاغذ بیاوردید. فاصله ، نوع سوژه و محیط، میزان نور و همچنان میزان حرکت سوژه را لیست کنید. با این کار دیگر هنگام انتخاب لنز مناسب برای اجاره دچار سردرگمی نخواهید شد و می توانید مناسب ترین لنز را اجاره نمایید.

همانطور که می دانید برای هر نوع عکاسی لنز خاصی طراحی شده است. برای مثال هنگام اجاره لنز دوربین برای عکاسی پرتره می توانید به سراغ لنز های پرایم و زوم بروید. لنز پرایم را شاید بتوان محبوب ترین لنز در بازار اجاره تجهیزات فیلمبرداری دانست. این لنز تنها یک فاصله کانونی دارد و در نتیجه برای عکاسی پرتره که سوژه ثابت است انتخاب خوبی است. لنز پرایم درجه دیافراگم 1.2 دارد که برای عکاسی در هر نوری مناسب است. مهمترین نکاتی در اجاره لنز دوربین فیلمبرداری باید به آن توجه داشته باشید، بیشینه درجه دیافراگم و فاصله کانونی است. ساختمان لنز دوربین فیلمبرداری - کلاب رنتر

اگر به لنز های دوربین فیلمبرداری نگاه کنید چندین بخش مختلف توجه شما را به خود جلب می کند که در ادامه به معرفی آن ها و کاربرد های هر کدام می پردازیم. نخستین چیزی که در هر لنزی توجه شما را به خود جلب می کند شیار باریکی است که در پشت شیشه لنز قرار گرفته است. این شیار امکان قراردادن فیلترهای مختلف را به شما می دهد تا بتوانید فیلمبرداری را در نور مناسب انجام دهید. شیار دیگری که پشت لنز قرار گرفته است به شیار هود معروف است. از آن برای نصب هود روی لنز استفاده می شود. وظیفه اصلی هود کنترل و ملایم سازی نور ورودی به لنز است. 

اجاره لنز دوربین فیلمبرداری - کلاب رنتر

پس از آن حلقه زوم را داریم که هر کس یک بار تجربه اجاره دوربین فیلمبردای را داشته باشد به خوبی با آن آشنا است. با چرخش این حلقه میزان زوم دروبین را تنظیم می کنیم. پس از آن حلقه فوکوس لنز قرار دارد که برای تنظیم میزان فوکوس دوربین استفاده می شود. تا این جا با ساختمان لنز دوربین فیلمبرداری آشنا شدیم اما برای اجاره لنز دوربین فیلمبرداری باید با اصطلاحات مربوط به آن آشنا باشیم. به طور کلی برای اجاره لنز دوربین فیلمبرداری مهمترین نکات درجه دیافراگم و فاصله کانونی دوربین است. همه این اطلاعات در نام لنز قرار داده شده است. پس با خواندن نام لنز می توانیم اطلاعات مفیدی درباره مشخصات فنی لنز به دست آوریم. عددی که با میلی متر مشخص شده است فاصله کانونی و عددی که به صورت اعشار و با پسوند f نوشته شده است حداکثر درجه دیافراگم لنز را مشخص می کند. گاهی در دنباله نام لنز کلمات دیگری هم وجود دارد که به ویژگی های خاص آن لنز اشاره دارد. اگر در اجاره دوربین فیلمبرداری مبتدی هستید نباید نگران آن کلمات باشید.

راهنمای اجاره تجهیزات فیلمبرداری

اجاره سه پایه دوربین فیلمبرداری

پس از اجاره دوربین فیلمبرداری و لنز دوربین نوبت به سایر تجهیزات فیلمبرداری می رسد. در بین تمامی این تجهیزات اجاره سه پایه فیلمبرداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سه پایه های فیلمبرداری می توانند جلوی لغزش های دوربین را بگیرند و به حفظ تعادل دوربین بسیار کمک می کنند. سه پایه های دوربین فیلمبرداری بر خلاف سه پایه های دوربین عکاسی چرخان هستند و امکان فیلمبرداری 360 درجه را فراهم می کنند. برای چرخش سه پایه از جک بلندی که در بدنه سه پایه تعبیه شده است استفاده می شود. همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع امکان فیلمبرداری در هر ارتفاعی را در اختیار شما قرار می دهد.

اجاره اسلایدر دوربین فیلمبرداری

هنگام فیلمبرداری از سوژه های متحرک علاوه بر چرخش 360 درجه ای به حرکت افقی هم نیاز داریم به همین جهت باید اسلایدر مناسب برای دوربین فیلمبرداری را اجاره کنیم. با اجاره اسلایدر دوربین فیلمبرداری دیگر شما فیلمبردار حرفه‌ای هستید و می توانید شات هایی در عمق مختلف را به راحتی فیلمبرداری کنید.

اجاره میکروفن دوربین فیلمبرداری

حتی مبتدیان اجاره دوربین و تجهیزات فیلمبرداری هم این موضوع را به خوبی می دانند که نباید روی میکروفن خود دوربین حساب کرد. در واقع میکروفن دوربین فیلمبرداری فقط حالت زینتی و اورژانسی دارد. برای فیلمبرداری با کیفیت لازم است میکروفن مناسب را هم اجاره کنید. اگر فیلمبرداری شما حالت مصاحبه و گفتگو دارد می توانید از میکروفن یقه ای یا میکروفن بی سیم استفاده نمایید. اما برای فیلمبرداری از فیلم باید از بوم صدا استفاده نمایید.

سایر بلاگ های مرتبط

کرایه لوازم نورپردازی تبریز

کرایه لوازم نورپردازی تبریز
تبریز تقریبا شهر بزرگی است. مردم این شهر از هرهنگ بالایی برخوردار هستند. بطور کلی می توان گفت که مردم ایران علاقه زیادی به برگزاری جشن ها و مراسم ها

اجاره لوازم جشن تولد در تهران

اجاره لوازم جشن تولد در تهران
روزهایی وجود دارد که برای فرد و خانواده او بسیار مهم می باشند چنین روزهایی یادآور خاطرات زیبایی می باشند بطور کلی می توان گفت ...