اهمیت وجود ویلچر در مراکز عمومی

اهمیت ویلچر

ویلچر از آن دسته وسیله هایی است که معمولا وجود آن در هر مکانی که افراد بیمار و یا سالمند در آن حضور داشته باشند ضروری است. تهیه ویلچر برای خانواده های کم بضاعتی که در خانواده معمول و یا ناتوان جسمی دارند همیشه دغدغه بوده است. قیمت برخی از ویلچرها بسیار بالاست و نمی توان از آن ها را تهیه کرد. اجاره ویلچر می تواند راه مناسبی برای کاهش هزینه های و برطرف کردن نیاز به ویلچر باشد.

ویلچر انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • ویلچر دستی
  • ویلچر برقی

هر یک از این ویلچر ها ویژگی ها خاصی دارند که برای برطرف کردن نیازهای مختلف معلولین طراحی و ساخته شده است. قیمت ویلچرها باتوجه به قابلیت هایی که برای آن ها تعریف شده است متفاوت است و هرچه ویلچر از امکانات بیشتری برخوردار باشد قیمت بالاتری دارد. اجاره ویلچر باید با توجه به نیاز و ویژگی های فرد معلول انجام شود. در ادامه ویژگی های ویلچر دستی و ویلچر برقی را بررسی خواهیم کرد.

ویلچر دستی

اجاره ویلچر دستی برای کسانی که توانایی حرکت ندارند قابل استفاده است. برخی از بیماران هستند که فقط در دوران بیماری نمی توانند راه بروند و بعد از درمان توانایی راه رفتن را پیدا می کنند. اجاره ویلچر دستی برای این دسته از افراد مناسب است.

ویلچرهای دستی برای آنکه توانایی تحمل وزن های بالا را داشته باشند و دچار مشکل نشوند از فولاد ساخته شده است. جنس رویی ویلچرهای دستی از نوع استیل کروم می باشد. ویلچرهای دستی ساخته شده از این مواد وزنی حدود 14 کیلوگرم دارند. ویلچرهای دستی شامل زیرپایی و زیر دستی هستند که متحرک می باشند و فرد می تواند با توجه به شرایط بدنی آن ها را تنظیم کند. این قسمت ها برای راحتی فرد در ویلچر تعبیه شده است.

ویلچر برقی

اجاره ویلچر برقی می تواند برای بیماران معلول و کسانی که ضعف حرکتی دارند بسیار مهم و کاربردی باشد. ویلچرهای برقی انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز باید اجاره شود. جابه جایی ویلچرهای برقی نسبت به ویلچرهای دستی بسیار آسان تر است زیرا وزن آن ها بسیار کمتر است و این موضوع یکی از مزیت های مهم در ویلچرهای برقی محسوب می شود. کار با ویلچر های برقی نسبت به کار با ویلچر های دستی برای بیمار بسیار آسان تر است. اجاره ویلچر برقی برای فرد معلول و یا بیمار می توان بسیار مفید باشد و حرکت را برای او بسیار راحت کند.

ویلچرهای برقی، شارژی هستند و برای حرکت باید شارژ شوند. نوعی از ویلچر های برقی می باشد که اگر شارژ کامل داشته باشد مسافتی حدود 40 کیلومتر را طی میکند. تحمل وزن در ویلچرهای برقی متفاوت است و هر کسی با توجه به وزنی که دارد باید ویلچر مورد نظر را اجاره کند. پس می توان گفت بررسی مشخصات ویلچر قبل از اجاره بسیار مهم است و حتما باید انجام شود.

میزان تحمل وزن در ویلچرهای برقی با توجه به ساخت آن متفاوت است. نوعی از ویلچر های برقی حداکثر وزنی که تحمل می کنند برابر است با 120 کیلوگرم و نوع دیگر آن تا وزن 170 کیلوگرم را هم تحمل می کند.

سرعت حرکت در ویلچرهای برقی از دیگر ویژگی هایی است که آن ها را از یکدیگر متمایز می کند. نوعی از ویلچرهای برقی وجود دارد که حداکثر سرعت آن ها 9 کیلومتر در ساعت است و نوع دیگری از آن حداکثر سرعتی برابر با 12 کیلومتر بر ساعت دارند. سرعت حرکت در ویلچرهای برقی با توجه به شرایط محیط قابل تنظیم است و فرد می تواند از حداکثر و یا حداقل سرعت در حرکت با ویلچر استفاده کند.

ویلچرهای برقی نیز مانند ویلچرهای دستی جایی برای استراحت پا و استراحت دست دارند، که این ویژگی این مزیت در ویلچرها محسوب می شود.

اجاره ویلچر از طریق سایت های اجاره کالا هزینه ها را کاهش می دهد همچنین برای خانواده ها و افرادی که توان خرید ویلچر را ندارند بسیار کاربردی است. اجاره ویلچر از سایت کلاب رنتر بسیار آسان است. شما می توانید با بررسی مشخصات فنی انواع ویلچرها، ویلچر مورد نظر خود را اجاره کنید. همچنین برای انتخاب ویلچر مناسب می توانید از راهنمایی های مشاوران حاضر در مجموعه کلاب رنتر نیز استفاده کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

سایر بلاگ های مرتبط

اجاره تخت بیمارستانی

اجاره تخت بیمارستانی
اجاره تخت بیمارستانی برای بیماران این امکان را فراهم می آورد که بتوانند ساده تر مشکلات بیماری تحمل و با بیماری مبارزه نمایید و هم پرستاری را آسان...

اجاره صندلی ماساژ در تهران

اجاره صندلی ماساژ در تهران
شهر تهران به عنوان یکی از کلان شهرها جمعیت زیادی را در خود جای داده است، مردم این شهر برای رفع نیازهای معیشتی خود بیشتر روز را صرف کار ...