بهترین لپ تاب برای رشته معماری

اگر شما دانشجو و یا مهندس معمار هستید و قصد خرید لپ تاپ برای انجام پروژه های درسی و کاری دارید بهتر است پیش از خرید این مطلب را مطالعه نمایید. 

راهنمای انتخاب لپ تاب برای معماری

مهندسین معمار برای انجام پروژه های خود نیاز به لپ تابی دارند که اولا از قدرت پردازش گرافیکی بالایی برخوردار باشد تا بتواند، به سادگی از پس پردازش برنامه هایی چون اتوکد و تری دی مکس بر آید، سیستم خنک کننده‌ای داشته باشد که بتواند به طور مداوم دمای سیستم را متعادل نگه دارد. از طرف دیگر مقاوم دستگاه باید به اندازه ‌ای باشد که در رفت و آمد های متوالی در محل پروژه از آسیب مصون بماند. اما آیا پیدا کردن چنین سیستمی با قیمت مناسب امکان پذیر است؟


برای اجاره لپ تاپ با تمام این ویژگی ها باید کمی تخصصی تر به خرید لپ تاب نگاه کنیم و مشخصات فنی محصولات را با دقت بررسی کنیم. کارهای مهندسی سه دسته کلی هستند: 

1- کار های ساده ای چون جستجو و استفاده از ابزار های آفیس برای تهیه گزارش و ... . برای انجام این کار ها با ساده ترین کارت گرافیکی و رم و هارد هم می‌توان این کار ها را انجام داد. تنها نکته مهم در این موضوع انتخاب مانیتور مناسب است که از آسیب رسیدن به چشم در استفاده های مداوم جلوگیری می‌کند. 

2- کارهای گرافیکی و محاسباتی سبک مانند نرم افزار های Autocad - photoshop - corel و همچنین محاسبات عددی سبک. برای انجام این عملیات ها باید بتوانیم از سیستمی با قدرت پردازش مناسبی استفاده کنیم. پس پردازنده سیستم باید حداقل 5 هسته‌ای باشد. انجام پردازش های گرافیکی و محاسباتی نیازمند رم داخلی 4 گیگ و بالاتر است. 

3 - کارهای گرافیکی و محاسباتی سنگین همچون استفاده از نرم افزار های 3dmax و همچنین محاسبات پیچیده ریاضی. برای انجام این کارها باید لپ تابی را انتخاب نمایید که حافظه و پردازنده گرافیکی اختصاصی داشته باشد. 

برای اجاره تجهیزات نمایشگاهی کلیک کنید.

مشخصات فنی لپ تاب مناسب برای معماری

حالا که تا حدودی با نیازمندی های سیستم های مناسب برای مهندسین معماری و عمران آشنا شدیم بهتر است نگاهی تخصصی تر به مشخصات فنی داشته باشیم و با اصطلاحات رایج برای خرید لپ تاب مناسب را بررسی نماییم. 

  • اندازه سیستم

لپ تاب های موجود در بازار از 11 اینچ تا 22 اینچ در بازار موجود هستند. لپ تاب های زیر 15 اینچ صفحه کلید عددی مجزا ندارند اما لپ تاب های بالای 15 اینچ صفحه کلید های عددی مجزا دارند. برای یک مهندس معمار این صفحه کلید ضروری نیست پس درگیر خرید لپ تاب بزرگ نباشید. در انتخاب اندازه سیستم این نکته را در ذهن داشته باشید که شما ممکن است مجبور باشید لپ تاب خود را مرتبا با خود حمل کنید، پس لپ تابی را انتخاب کنید که حمل و نقل آن ساده تر باشد.

                                                                                   مناسب ترین اندازه لپ تاب 13 اینچ استراهنمای خرید لپ تاب - کلاب رنتر

  • پردازنده 

پردازنده مهمترین بخش هر سیستم کامپیوتری است که وظیفه انجام پردازش ها را بر عهده دارد. هرچه پردازنده قوی تر باشد، پردازش ها سریع تر انجام می‌شود و از پس انجام محاسبات پیچیده تری بر می‌آید. پردازنده با چند مشخصه همراه است. تعداد هسته های پردازنده نشان دهنده تعداد ریز پردازنده هایی است که همزمان کار می‌کنند. پس هر چه هسته های یک پردازنده بیشتر باشند، سرعت انجام کار ها بالا تر است. البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که هسته های بالاتر نیازمند سیستم خنک کننده قوی تری است پس طبیعتا قیمت سیستم ها با افزایش شمار هسته ها به شدت افزایش می‌یابد.

اجاره لپ تاب - کلاب رنتر

حافظه کش هم از دیگر عواملی است که در قدرت پردازنده موثر است. حافظه کش فضایی برای ذخیره داده هایی است که در آینده ای نزدیک به آن ها نیاز پیدا می‌شود و در نتیجه تعداد دفعات مراجعه به حافظه کاهش می‌یابد و این یعنی افزایش سرعت انجام عملیات. 

                                     مناسب ترین پردازنده برای معماری پردازنده پنج هسته ای با کش 4 مگا بایت است core i5 - 4MG cash

  • پردازنده گرافیکی

پردازنده اصلی سیستم وظیفه انجام تمامی برنامه های کامپیوتری را بر عهده دارد. اما لپ تاب هایی که برای کار های گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای پردازنده گرافیکی اختصاصی است که به صورت انحصاری کار پردازش های گرافیکی را انجام می‌دهد. پردازنده های گرافیکی دارای حافظه های گرافیکی اختصاصی هستند که ذخیره داده ها در هنگام پردازش را انجام می‌دهد. 

اجاره لپ تاب - کلاب رنتر

  • حافظه داخلی 

حافظه داخلی یکی از فاکتور های مهم در انتخاب لپ تاب است. حافظه داخلی یا همان RAM فضایی است که پردازنده در اختیار دارد تا داده های مربوط به پردازش ها را در آن نگهداری کند. هر چه حافظه داخلی دستگاه بیشتر باشد احتمال هنگ کردن سیستم حین انجام برنامه ها کمتر است. 

                                                       برای اجرای برنامه های معماری به سیستمی با حداقل رم 8 گیگ نیاز است. 

  • فن کویل

پردازنده لپ تاب دمای گرمای بسیاری را حین هر پردازش آزاد می‌کند که ممکن است به دستگاه آسیب بزند. به همین جهت در لپ تاب ها سیستم خنک کننده‌ای تعبیه می‌شود که بتواند دمای دستگاه را در حالت متعادل نگه دارد. بیشتر صدای دستگاه هم از همین فن خنک کننده ساتع می‌شود. از آن جایی که نرم افزار های معماری نسبتا سنگین هستند فن باید دائما کار کند. پس نباید انتظار داشته باشید سیستم شما بسیار کم صدا کار کند. 

نمونه لپ تاپ های پیشنهادی

ASUS vivobook K540

لپ تاب های نسل جدید ایسوس دارای پردازنده قوی برای انجام پردازش های مختلف هستند.این لپ تاب برای دانشجویان معماری که می‌خواهند پروژه های درسی خود را انجام دهند مناسب است. این لپ تاب 15 اینچی دارای صفحه نمایش مات است که در استفاده های طولانی مدت چشم را خسته نمی‌کند. صفحه کلید جزیره‌ای آن تجربه لذت بخشی به شما می‌بخشد. این لپ تاب دارای پردازنده گرافیکی اختصاصی و 2 گیگ رم گرافیکی است که برای مهندس معمار مناسب است. حافظه داخلی دستگاه یک ترا بایت ظرفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا فایل ها و پروژه های خود را به روز رسانی نمایید.

Asus Vivobook X541NA

این لپ تاپ را نمی‌توان سیستمی تخصصی برای انجام برنامه های گرافیکی دانست. اما علت اصلی حضور آن در این لیست قیمت مناسب و وزن سبک این دستگاه است. از آن جایی که مهندسین عمران و معماری مرتبا در رفت و آمد در پروژه های ساختمانی و عمرانی هستند نیاز است تا لپ تابی به همراه داشته باشند تا محاسبات ساده را برای آن ها انجام دهد. گزارشات را بنویسند و اطلاعات ساختمانی را در آن ثبت کند. چنین لپ تابی نیاز به سیستم پیشرفته ای ندارد و تنها مقاومت دربرابر ضربه و رطوبت مطرح استAsus Vivobook X541NAlenovo idealpad 330

لنوو در تولید لپ تاپ های با کیفیت همراه با قیمت مناسب معروف است. این بار نسخه ldeal pad این دستگاه با پردازنده قدرتمند 3 هسته‌‍ای توانسته است توجه مهندسینی که به لپ تاب مناسب برای دفتر کار احتیاج دارند را به خود جلب کرده است. این لپ تاب با رم 4 گیگ برای انجام پردازش های سنگین مناسب نیست اما می‌تواند از پس نرم افزار های حسابداری برآید. این لپ تاب را نمی‌توانید به عنوان تنها لپ تاب خود در نظر بگیرید. اما اگر به دنبال لپ تابی برای استفاده در دفتر پروژه هستید گزینه مناسبی است.lenovo idealpad 330

سایر بلاگ های مرتبط

ملزومات نمایشگاهی برای اجاره

ملزومات نمایشگاهی برای اجاره
ملزومات نمایشگاهی که اصلی ترین بخش غرفه سازی را در بر می گیرد باعث هر چه بهتر دیده شدن غرفه شما در میان رقبایتان در یک نمایشگاه می شود شما باید ...

اجاره پنکه ایستاده

اجاره پنکه ایستاده
در این مطلب درباره انواع پنکه ایستاده و شرایط اجاره پنکه صحبت می کنیم