اسپرسوساز و روش کار آن

اسپرسوساز

امروزه نوشیدنی اسپرسو بین مردم معروف شده و یکی از نوشیدنی ها مورد علاقه اکثر جامعه ها است. اجاره اسپرسوساز نیز می تواند برای جامعه یک نیاز باشد. اسپرسو برای این معروف شده است که می تواند خستگی را از آدم بگیرد و فرد را سرحال کند.

اما چگونه ؟ با نوشیدن یک فنجان یا به قولی یک شات اسپرسو به شما مقدار انرژی لازم برای روز شما را تامین می کند زیرا در اسپرسو کافئین بیشتری نسبت به سایر قهوه ها وجود دارد که دلیل آن هم در نوع تهیه این نوع قهوه می باشد.

نحوه تهیه اسپرسو :

  • ابتدا دستگاه اگر صنعتی باشد به یک منبع آب متصل می شود و یا اگر اجاره اسپرسوساز خانگی را انجام داده باشید خود دستگاه  دارای یک مخزن آب است. دستگاه آب را گرفته و دمای آن را نزدیک به تمای جوش آب بالا می برد حدود 100 درجه سانتی گراد.
  • پس از بالا بردن دما دستگاه آب داغ را از دانه های آسیاب شده عبور می دهد تا عصاره آن بدست آید البته عبور دادن به این سادگی نیست.
  • در هنگام عبور دادن آب از میان دانه ها باید مقداری فشار نیز وارد کرد تا بخوبی این عمل انجام شود.
  • البته در مقدار فشار نکاتی وجود . اگر مقدار فشار زیاد باشد سرعت ساخت قهوه پایین می آید شاید در نگاه اول خوب باشد اما این طور نیست بلکه با سرعت زیاد کیفیت و طعم قهوه کاهش میابدو اگر کند با شد برعکس زمان بیشتر و طعم بهتر.
  • بنابراین در طول تاریخ پس از تلاش ها و امتحان های متعدد به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بر دانه های قهوه آب داغ را با فشار 9PSI وارد کنند اسپرسویی خوش طهم را می توان تهیه کرد.
  • در اسپرسویی که از دستگاه بیرون می آید کفی بر روی آن وجود دارد که رنگی قهوه‌ای که به قرمزی می زند وجود دارد که از روغن های قهوه بوجود می آید که آن نشانه این است که علاوه بر اجاره اسپرسوساز خوب از قهوه های باکیفیتی نیز در ساخت اسپرسو استفاده کرده‌اید .
  • زمانی که آب از میان قهوه ها می گذرد ممکن است که دانه های ریز قهوه به داخل فنجان شما بیافتد برای جلوگیری از این اتفاق یک فیلت ربا سوراخ های ریز به نام پرتافیلتر قرار می دهند تا جلوی ورود دانه های زیر ناخاسته را بگیر و اسپرسو بی نظیر را به شما تحویل دهد.
  • البته یک نکته مهم در ساخت قهوه وجود دارد و آن هم این است که علاوه بر اجاره اسپرسوساز مناسب از جای مطمئن یک قهوه با کیفیت بخریم زیرا کیفیت قهوه‌ای که در ساخت اسپرسو استفاده می شود از اهمیت بالای برخوردار است.

بنابراین باید در اجاره اسپرسوساز مناسب دقت کرد تا بتوانیم نوشیدنی با طعم مورد نظر را تهیه کنیم و یک اسپرسو دلنشین را بنوشیم. به عنوان پیشنهاد می توانم اجاره اسپرسوساز دلونگی مدل EC155 را به شما پیشنهاد کنم که یکی از بهترین دستگاه ها برای کسانی است که در ساخت قهوه تخصص ندارند اما می خواهند خودشان قهوه خوبی را درست کنند. با اجاره اسپرسوساز دلونگی می توانید به اضافه اسپرسویی عالی کف شیر را نیز درست کنید یا انواع نوشیدنی مانند : لاته ماکیاتو ، ماکیاتو ، آمریکانو  را نیز درست کنید و انواع قهوه هارا بچشید و تجربه عالی از نوشیدن اسپرسو و اجاره اسپرسوساز داشته باشید. دلونگی یکی از شرکت های معروف ایتالیایی در زمینه تولید لوازم خانگی است که اسپرسوساز های باکیفیتی را تولید کرده است اگر مقداری در اینترنت گشت بزنید متوجه خواهید شد که کسانی که از محصولات دلونگی استفاده می کنند از کیفیت ساخت این شرکت می گویند که نسبت به قیمت آن بی نظیر است . شرکت دلونگی جزو 50 شرکت برتر بین‌المللی است و این یعنی محصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار است .

اجاره اسپرسوساز دلونگی را به قهوه خور هایی که می خواهند از یک دستگاه ساده اما کاربردی و با امکانات مناسب استفاده کنند پیشنهاد می کنیم.

 

سایر بلاگ های مرتبط

لیست تجهیزات نمایشگاهی

لیست تجهیزات نمایشگاهی
لیست کامل نیازمندی های ساخت غرفه نمایشگاهی

اجاره میز سوارز در جنوب تهران

اجاره میز سوارز در جنوب تهران
این متن درباره مراکزی که برای اجاره میز سوارز در جنوب تهران وجود دارد صحبت می کند