کواد کوپتر و کاربرد های آن

اجاره کوادکوپتر

کواد کوپتر چیست؟

کوادکوپترها یکی از انواع پهبادها هستند که برای پرواز و حرکت، از چهار پروانه استفاده می‌کنند. به همین دلیل نام کواد (چهار) کوپتر را به خود گرفته‌اند. یکی از کاربردهای اولیه کوادکوپترها در عرصه نظامی بوده است. این دستگاه مانند بسیاری از محصولات تکنولوژیکی ابتدا به عرصه نظامی راه پیدا کرده تا به دلیل قدرت مانور بالا برای فیلمبرداری و ثبت اطلاعات استراتژیکی مورد استفاده قرار گیرد. با گذشت زمان اما نمونه هایی از این ربات کوچک با قابلیت هایی کمتر برای استفاده و تفریح کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان تولید شده است. مطمئنا تجربه هدایت یک ربات پرنده از طریق بی سیم و قدرت مانور و حرکات جالب این پرنده کوچک می تواند تجربه ای لذت بخش بوده و مدت ها افراد را سرگرم کند. در حال حاضر می توان با پرداخت مبلغی حدود 800،000 تومان یکی از انواع ارزان قیمت کوادکوپتر را تهیه کرد و از طریق کنترل از راه دور پرنده کوچک خود را به در هوا به حرکت درآورد. اجاره پهباد یا همان کواد کوپتر هم یکی دیگر از گزینه‌های روی میز است.

کوادکوپتر که یکی از اعضای مشهور خانواده مالتی روتورها است، به دلیل کاربری آسان نسبت به دیگر روتورها و همچنین هلی‌کوپتر و هواپیماهای کنترلی، به سرعت توانست جای خود را بین جوانان و خانواده‌ها باز کند. کوادکوپتر برای پرواز به باند احتیاج ندارد و با استفاده از چهار ملخ خود می‌تواند به صورت عمودی بلند شود و پرواز کند.

ملخ‌های کوادکوپتر به صورت ضربدری با هم جفت می‌شوند و اگر ترتیب چینش آن‌ها به هم بخورد، دستگاه توانایی پرواز را از دست می‌دهد. تاریخچه ساخت کوادکوپتر به سال 1907 در فرانسه بازمی‌گردد. دو برادر فرانسوی در پروژه‌ای به همین نام، دستگاهی را ساختند که توانست به صورت ثابت پرواز کند. البته، کوادکوپتر فرانسوی نمی‌توانست خود را در آسمان نگه دارد. تلاش‌های بیشتری در طی سالیان متمادی برای ساخت مالتی روتورها انجام گرفت و سرانجام از سال 2006 تاکنون، شاهد رشد صنعتی پرندگان بدون سرنشین یا همان مالتی روتورها هستیم.

مانند اکثر تکنولوژی‌های تاریخ، یکی از اولین کاربردهای کوادکوپتر در صنایع نظامی است. قابلیت تصویربرداری، عمود پروازی و حتی فیلمبرداری کوادکوپترها، به قدرت‌های نظامی این امکان را می‌دهند که در دفاع و جاسوسی از دشمنان خود پیشی بگیرند. اما این پایان کار نیست.

پهبادهای چهار ملخه، علاوه بر کاربرد نظامی، در زمینه‌های نقشه‌برداری، تصویربرداری هوایی، فیلم‌های سینمایی و تفریح‌های خانوادگی نیز مفید فایده هستند. با وجود GPS و تعادل پروازی فوق‌العاده کوادکوپتر و هگزاکوپترها، کم کم وظیفه تصویربرداری هوایی بر عهده این دستگاه‌ها قرار گرفت. امنیت بالا، کنترل بهتر و پرواز هوشمند از ویژگی‌هایی است که مالتی روتور به تصویربرداران هوایی هدیه می‌کنند.

از آن گذشته، به دلیل تکنولوژی به روز و نه چندان پیچیده، ساخت کوادکوپتر از سری پروژه‌های دانشگاهی بسیار پرطرفدار است. غیر از دانشگاه‌های استنفورد و کورنل، در همین دانشگاه‌های خودمان نیز کوادکوپترهای مختلف با ویژگی‌های متفاوت در قالب مسابقات یا پروژه‌های عملی ساخته می‌شوند.

رده قیمتی کوادکوپترها تنوع بالایی دارد اما برای آن‌که بخواهید یک پهباد حرفه‌ای و مجهز را تجربه کنید، حداقل چند میلیون باید پول بپردازید. اجاره کواد کوپتر همیشه می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. از آن‌جا که ممکن است سرگرم‌شدن با پهباد را یک فعالیت همیشگی ندانید، بهتر است به اجاره پهباد فکر کنید. سایت‌های زیادی برای اجاره کواد کوپتر وجود دارد که کلاب رنتر نیز یکی از آن‌ها است.

طبیعتا با معرفی دستگاهی جدید در دنیای تکنولوژی، مسابقات آن نیز به راه می‌افتد. در همین دنیایی که زندگی می‌کنیم، مسابقات داخل ساختمان و ریس کوادکوپترها وجود دارد. اگر اشتباه نکنم، در برخی از دانشگاه‌های ایران نیز چنین مسابقاتی با جوایز نفیس برگزار شده است. حتی اگر از لحاظ مالی در مضیقه‌اید می‌توانید اجاره کواد کوپتر را در نظر داشته باشید. اجاره پهباد در انواع روزانه و ماهانه با کاربردهای مختلف در دسترس است.

سایر بلاگ های مرتبط

کرایه تردمیل در تهران

کرایه تردمیل در تهران
پیشرفت فناوری دستاوردهای بسیاری برای بشر داشته است اما از طرف دیگر باعث کم تحرکی بین اقشار مختلف جامعه شده است. در گذشته....

اجاره دوچرخه برقی

اجاره دوچرخه برقی
اجاره دوچرخه برقی در ایران در حدود چند سالیست که بر سر زبان ها افتاده و چه پیر و په جوان ترجیح می دهند به جای استفاده از وسایل نقلیه از دوچرخه ...