اجاره باند و تجهیزات صوتی

اجاره باند و تجهیزات صوتی

برای برگزاری مراسم های با شکوه خربد یا اجاره سیستم صوتی مناسب ضروری است. اگر برای تهیه سیستم صوتی، سری به بازار بزنید با تنوع وسیعی از محصولات مواجه می‌شوید. حتی گاهی این تنوع موجب سردرگمی شما خواهد شد. برای تهیه ساده‌ترین سیستم صوتی شما به یک باند، ساب ووفر و یک آمپلی فایر احتیاج خواهید داشت. همچنین از آن جایی که در این سیستم ها، سیگنال های صوتی و الکتریکی به یکدیگر تبدیل می‌شوند، نیاز به تعدادی مبدل ورودی و خروجی برای تبدیل صوت به دیتا و بالعکس وجود دارد.

شیوه کار سیستم های صوتی

 به طور کلی شیوه کار سیستم صوتی به این صورت است که صدا یا فایل صوتی از ورودی ( میکروفن یا درگاه usb) وارد سیستم می‌شود. در صورتی که ورودی از نوع صوت باشد، با استفاده از مبدل این صدا به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌شود. سپس میکسر صدا های ورودی را با هم ترکیب کرده و نتیجه نهایی را به صورت یک سیگنال صوتی به واحد خروجی تحویل می‌دهد. برای ایجاد تغییرات روی صدا می‌توان از سیگنال پروسسور استفاده کرد. با این پروسسورها می‌توان صداهای زیر و بم را کنترل و افکت های صدای زیبایی ایجاد کرد. افکت گذاری روی صدا را مهندس صدا ایجاد می‌کند.

سیگنال صوتی تولید شده پس از افکت گذاری، توسط آمپلی فایر تقویت شده و به سمت باند‌های خروجی ارسال می‌شوند. برای انتقال صدا از پاور به بلندگو باید از سیم هایی با قطر مناسب استفاده شود تا صدا دچار نویز نشود. معمولا برای این اتصال از سیم‌های مس استفاده می‌شود. پخش صدا توسط بلندگو ها انجام می‌شود.هنگام خرید یا اجاره سیستم صوتی، باید به کیفیت باند و بلندگو‌ها توجه داشته باشید.

اجاره باند و تجهیزات صوتی

نکات مهم برای اجاره تجهیزات صوتی

  • ابعاد سالن

 مساحت سالن و یا محل برگزاری مراسم یکی از فاکتورهای کلیدی در انتخاب باند و سیستم صوتی است. برای مکان هایی با مساحت بالا بهتراست از باند های ایستاده استفاده کرد. در حالی که برای محل های کوچک استفاده از باند های رومیزی مناسب تراست. در محیط های بزرگ که از چند باند استفاده می‌شود، بهتر است از آمپلی فایر‌های چند کاناله استفاده شود.

  • جمعیت شرکت کنندگان

طبیعی است که هرچه جمعیت بیشتر باشد، به حجم صدای بیشتری برای پوشش کامل محیط نیاز است. برای تامین این حجم صدا می‌توان از باند‌های بزرگ تر و آمپلی فایرهای قوی تر استفاده کرد.

  • نوع موسیقی

سیستم های صوتی متنوعی برای کاربرد‌های مختلف تولید شده اند. بهتر است هنگام خرید یا اجاره تجهیزات صوتی به این نکته توجه داشته باشید. برخی سیستم های صوتی دارای ساب ووفر قوی هستند که برای ایجاد بیس استفاده می‌شود. از این سیستم ها برای مراسم هایی که موسیقی های بیس دار تم اصلی آن‌ها هستند استفاده می‌شود. برای مراسم های سخنرانی اجاره سیستم های صوتی که دارای بورد زیاد و آمپلی فایر‌های تک کاناله هستند توصیه می‌شود.

اگر دانش تخصصی در مورد سیستم های صوتی ندارید و یا برای نخستین بار تصمیم به خرید یا اجاره تجهیزات صوتی دارید، بهتر است با متخصصین این حوزه مشورت نمایید. هنگام اجاره سیستم صوتی نیاز خود را درنظر داشته باشید و از سالم بودن تمامی تجهیزات اطمینان حاصل کنید. بهتر است برای اجاره سیستم به مراکز معتبر همچون کلاب رنتر مراجعه نمایید. می‌توانید هنگام نصب تجهیزات با مهندس صدا مشورت کنید تا در یافتن بهترین مکان برای نصب تجهیزات صوتی به شما کمک کنند.

سایر بلاگ های مرتبط

اجاره کامپیوتر pc و لپ تاپ

اجاره کامپیوتر pc و لپ تاپ
اجاره کامپیوتر pc و لپ تاپ برای جلسات اجاره کامپیوتر pc و لپ تاپ می توانید از طریق بخش اجاره تجهیزات دیجیتال اقدام ...

اجاره کامپیوتر و لپ تاپ

اجاره کامپیوتر و لپ تاپ
لپ تاپ ها یک مزیت بسیار بزرگ نسبت به کامپیوترهای رومیزی دارند و آن قابلیت حمل کردن آن ها می باشد. این قابلیت باعث شده است که شما ...