ماشین آلات سنگین

ماشین آلات سنگین در تهران

جهت اجاره ماشین آلات سنگین به بخش صنعتنی و کساورزی سایت کلاب رنتر مراجعه کنید.

ماشین آلات سنگین

ماشین آلات ساختمانی

ماشین آلات ساختمانی و راهسازی از مهم ترین ابزارهای ساخت و ساز در ساختمان سازی و راه سازی محسوب می شوند که با کاربردهای متعدد، ازماشین آلات ساختمانی سنگین مناسب حمل و جابجایی مصالح ساختمانی گرفته تا ماشین آلات ساختمانی سبک تر که برای کاوش استفاده می گردد ، خطاب می شوند. برخی از متداول ترین ترین ماشین آلات ساختمانی عبارتند از ، بیل مکانیکی،کمپرسی،جرثقیل ،لودر،بولدوزرو کامیون مخلوط کن بتن است. ماشین آلات راهسازی به مجموعه ماشین آلات که متشکل از سنگین،نیمه سنگین و سبک که در ایجاد و تعمیر راه،پل و تونل مورد استفاده قرار می گیرد گفته میشود.

بولدوزرها

در واقع هر زمانی که بخواهیم از واژه سنگینی استفاده کنیم ناخودآگاه واژه بولدوزر در ذهن ما تداعی می شود. بولدوزر در فارسی به معنی هموارساز می باشد. که در بسیاری موارد برای شخم زدن استفاده می شود.

اولین طرح بولدوزر را یک نقشه کش به نام جی ارل کشید با گذشت سال ها بولدوزرها بسیار بزرگ و حجیم و قدرتمند شدند برای اینکه بتوانند پاسخگوی عملیات های بزرگ باشند. پس موجب قوی تر شدن موتورها و سیستم هیدرولیک شده است. در این سال ها به تازگی بر روی بولدوزرها جی پی اس نی وصل شده است.

.

بهترین تولیدکنندهٔ شناخته‌شدهٔ بولدوزر در دنیا کارخانهٔ کاترپیلار می‌باشد که تمام محبوبیتش را با ساخت ماشین‌آلات مقاوم و قابل اطمینان کسب کرده‌است.

اصولا تراکتور وسیله ای برای کشیدن و هل دادن اسباب سنگین مانند واگن ها و غلتک ها و .... می باشد. اگر به ابتدای این وسیله تیغه ای وصل بشود به راحتی می توان عمل حمل اسباب را انجام داد اگر تیغه ی وصل شده متحرک باشد ماشین حمل آنگلدوزر و اگر تیغه ثابت باشد بولدوزر نامیده می شود.

به کمک بولدوزر می توان زمین را از بوته ها و کنده ها پاکسازی کرد، خاک را در توده های زیاد جا به جا کرد، در کوهستان ها راه ایجاد کرد ، پاکسازی بقایای عملیات ساختمانی و تمیز کردن خیابان ، به اسکرپیرها در هل دادن کمک می کند، خاک را در خاکریزها پخش می کند.

بلدوزر معمولاً برای عملیات‌های خاکی در فواصل کوتاه قرار گرفته که به این فاصله، فاصله عملیاتی گفته می‌شود.

حداقل این فاصله ۸ متر و حداکثر آن ۱۰۰ متر می‌باشد.

لازم است ذکر شود انتخاب صحیح تیغه، نوع ماشین و استفاده از بولدوزهای پهلو به پهلو باعث بهبود عملکرد آن می‌شود.

لودر

اصولا لودر یکی از مهمترین ماشین آلات ساختمانی است که در امواع مختلفی وجود دارد. به لودر معمولی ، لودر معدن می گویند.

همچنین لودر دارای جام‌های مختلفی از قبیل‌ جام‌های معمولی، جام سنگ گیر، جام کنده گیر، جام پوشال گیر، جام مواد سبک دانه و جام همه کاره است. هر کدام برای کار مشخص ساخته شده‌اند. همچنین دو نوع جام یکپارچه و چند پارچه وجود دارد که نوع چند پارچه آن دارای انعطاف پذیری بیشتری است. ‌این نوع، جهت خاک برداری قائم‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین نوع دیگری از جام وجود دارد که می‌تواند عمل تخلیه را از پهلو انجام دهد.

جهت اجاره ماشین آلات سنگین برای کارهای عمرانی خود به سایت کلاب رنتر مراجعه کنید.

سایر بلاگ های مرتبط

اجاره موتور برق

اجاره موتور برق
امروزه در بسیاری از بخش های صنعتی بسیاری از وسایل با برق کار می کنند. یکی از مشکلات رایج قطعی برق می باشد در چنین شرایطی بسیاری از این بخش ها قادر نیستند

نمایشگاه زنان و تولید ملی 96

نمایشگاه زنان و تولید ملی 96
نمایشگاه زنان و تولید ملی یکی از نمایشگاه های محبوبی است که در اواسط اسفند ماه در نزدیک عید نوروز برگزار می گردد...