اجاره بخاری صنعتی

مشتریان اصلی اجاره بخاری صنعتی سوله داران و صاحبان مشاغل صنعتی و کارگاهی است. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع بخاری صنعتی و کاربرد های هرکدام بپردازیم و در نهایت شرایط اجاره بخاری صنعتی را شرح می دهیم. پس با ما همراه باشید.

اجاره انواع بخاری صنعتی

بخاری های صنعتی کاربرد متنوعی دارند. بسیاری از کارگاه ها و کارخانجات تولیدی نیاز به ایجاد حرارت در بخشی از واحد خط تولید دارند اما استفاده از تجهیزات گرمایشی برقی به صرفه نیست. در نتیجه راه حل جایگزین اجاره بخاری صنعتی است. اما از آن جایی که بخاری صنعتی تنوع بالایی دارد و روش های گرمایش هم متفاوت است لازم است پیش از اجاره بخاری صنعتی درباره انواع محصولات موجود و کاربرد های آن ها مطالعاتی داشته باشیم و با توجه به نیاز خود محصول مناسب را انتخاب نماییم. همچنین برای اجاره بخاری صنعتی می توانید از خدمات کلاب رنتر در زمینه اجاره تجهیزات نمایشگاهی  و غرفه سازی استفاده کنید.

دسته بندی بخاری صنعتی با توجه به اندازه، کاربرد و نحوه گرمایش انجام می شود. همانطور که در درس علوم دوره ابتدایی آموخته ایم انتقال گرما به سه روش مختلف انجام می شود. 

  • رسانش : در این روش انتقال گرما توسط مولکول های جامد انجام می شود
  • تابش : در این روش گرما با استفاده از مولکول های هوا انجام می شود
  • همرفتی: در این روش گرما با استفاده از مایع ( معمولا آب) انجام می شود

در بخاری های صنعتی با توجه به نیاز صنایع از یکی از این سه روش استفاده می شود. در بسیاری از کارگاه های صنعتی به دلیل وجود گاز های سنگین امکان انتقال گرما از طریق هوا وجود ندارد و همچنین نمی توان جسم را به صورت مستقیم در مواجه با حرارت قرار داد. در نتیجه بهترین گزینه انتقال گرما از طریق آب است. در این روش کانال کشی های به خصوصی انجام می شود و هیتر آب گرم را به جریان در می آورد تا محیط گرم شود.اجاره بخاری صنعتی - کلاب رنتر

صنایع و کارگاه های کوچک از روش تابش برای گرم کردن محیط استفاده می کنند. معمولا این کارگاه ها مساحت کوچکی دارند و همچنین از تهویه هوای مناسبی برخوردارند. در نتیجه با اجاره بخاری صنعتی می توانند به خوبی محیط را گرم کنند و نیازی به صرف هزینه برای داکت کشی و یا لوله کشی آب گرم وجود ندارد. در این بین صنایعی هم هستند که روش رسانش را برای گرم کردن استفاده می کنند. این روش معمولا در کارگاه های تولیدی که نیاز به حرارت مستقیم برای بخشی از خط تولید دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

سوخت مورد نیاز برای اجاره بخاری صنعتی

تنوع در انرژی مورد نیاز برای بخاری صنعتی درست به اندازه کاربرد آن است. هر کارگاهی می تواند با توجه به شرایط کاری و منابع خود بهترین بخاری از نظر سوخت مصرفی را انتخاب کنید. یکی از رایج ترین مدل های بخاری صنعتی، بخاری صنعتی الکتریکی است که با جریان برق کار می کند. این بخاری ها معمولا مصرف برق بالایی دارند و برای تامین انرژی آن ها برق صنعتی احتیاج است. مزیت این بخاری صنعتی این است که گازهای آلاینده کمتری تولید می کنند و در نتیجه برای محیط هایی که سیستم تهویه قوی ندارند مناسب است.

نوع دیگری از محصولات موجود در بازار اجاره بخاری گازی، محصولاتی است که با نفت یا گاز پروپان کار می کنند. این بخاری از نظر مصرف انرژی به صرفه تر است اما نیاز به سیستم تهویه قوی دارد. شما می توانید با توجه به محیط مورد نظر خود یکی از انواع بخاری های موجود را اجاره کنید.

اجاره بخاری صنعتی در ایران

ایران یکی از کشور های صنعتی منطقه است. دو شرکت اصلی در ایران در حوزه تولید بخاری صنعتی فعالیت دارند. برند انرژی با بخاری های قرمز رنگ از شناخته شده ترین تولید کنندگان هیتر و بخاری صنعتی در ایران است. تنوع بالایی از محصولات از نظر ابعاد و نوع کابین دارد و می تواند برای محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. گروه صنعتی مه گستر هم در زمینه تولید بخاری صنعتی فعالیت دارد. محصولات این شرکت برای کارخانجات بزرگ و صنعتی مناسب است. از آن جایی که محصولات این شرکت برای گرمایش محیط های بسته مورد استفاده قرار می گیرد، نیازی به کانال کشی ندارند. این بخاری ها توان مصرفی 100 تا 500 کیلوژول دارند. بیشتر کاربرد آن ها در گلخانه ها، مرغداری و گاو داری و سوله های کوچک و متوسط است.

کمپانی مه گستر محصولات خود را با استفاده از ورقه استیل 304 تولید می کند. این ورقه ها در برابر حرارت مقاومت بیشتری دارند و همچنین وزن کمتری نسبت به فلزات سنگین دارند. لوله های هیتر هم از جنس استیل و یا آهن ساخته می شود. به منظور عملکرد بهتر دستگاه ها از فن اکسیال یا سانتریفیوژ  استفاده می شود. مزیت استفاده از فن سانتریفیوژ تولید صدای کمتر است که در کارخانجاتی که به سر و صدا حساس هستند مناسب هستند.

سایر بلاگ های مرتبط

نمایشگاه بین المللی اصفهان

نمایشگاه بین المللی اصفهان
شهر اصفهان یکی از بزرگترین شهرهای تاریخی کشور است. این شهر هر ساله میزبان مسافران داخلی و خارجی است که به این شهر می آیند. موقعیت جغرافیایی و ....

کرایه میز و صندلی در شمال تهران

کرایه میز و صندلی در شمال تهران
کرایه میز و صندلی یکی از روش های معمول و مرسوم برای برگزاری جشن ها و مراسم های مختلف است که از گذشته تا کنون مرسوم بوده است در مراسم ها از صندلی ...