مزایا و معایب کنسول‌های بازی

هنگامی که به خرید یا حتی اجاره پلی استیشن فکر می‌کنید، درگیری ذهنی به صرفه‌بودن آن در مقابل دیگر پلت‌فرم‌های بازی شما را رها نمی‌کند. مانند هر دو پلت‌فرم رقیب دیگر حوزه‌ها، کنسول نیز نسبت به پی‌سی مزایا و معایب خود را دارد. سعی کردیم نکاتی که شما را برای خرید یا اجاره کنسول بازی متقاعد می‌کند به علاوه آن‌هایی که شما را منصرف می‌کند در این مقاله بیاوریم.

مزایای کنسول‌های بازی

بازی‌های انحصاری کنسول

بازی‌های انحصاری آنچارتد و خدای جنگ، بهترین دلیل برای خرید یا اجاره پلی استیشن هستند. همچنین، هیلو و فورزا برای ایکس باکس و سوپر ماریو و افسانه زلدا برای نینتندو از فرانچایزهایی هستند که هر گیمری را به سمت خود می‌کشند. بازی‌هایی که مطلقا یا به محض انتشار نمی‌توانید روی پی‌سی بازی کنید.

هزینه ارزان‌تر کنسول نسبت به پی‌سی

خرید یا حتی اجاره کنسول بازی بسیار به صرفه‌تر است از تجهیز اتاق خوابتان به یک سیستم گیمینگ خفن که بتواند بازی‌های متوسط را اجرا کند. کنسول را می‌خرید و تمام، اما اگر کیس پی‌سی را خریدید، به تبع آن باید موس، کیبرد، مانیتور، کارت گرافیک و چندین قطعه دیگر را نیز تهیه کنید.

تجربه آنلاین بهینه‌تر

بدون آن‌که نگران سرورهای مختلف باشید، روی کنسول به راحتی به سرورهای قدرتمند سونی یا مایکروسافت متصل ‌شوید و از بازی آنلاین لذت ببرید.

بدون نیاز به ارتقای سخت‌افزاری

وقتی کنسول داشته باشید، دیگر نیاز نیست برای هر بازی جدیدی که می‌آید، سخت‌افزار خود را ارتقا دهید. معماری سخت افزار کنسول، شما را از بابت هرگونه هزینه اضافی برای ارتقای قطعات آن بی‌نیاز می‌کند، در حالی‌که کاربران پی‌سی باید گاهی اوقات برای انجام بازی‌های جدیدتر، کارت گرافیک، رم یا پردازنده خود را بهبود ببخشند.

کنترلر‌های مخصوص بازی ویدیویی

با استفاده از کنترلر‌های کنسول، می‌توانید اکثر بازی‌ها را بهتر از موس و کیبرد بازی کنید. شاید شیفتگان کانتر استرایک با این گفته مخالف باشند و موس را ابزار بهتری برای نشانه‌نگیری دشمنان بدانند اما فیفا بازها، عاشقان خدای جنگ و طرفداران نید فور اسپید دقیقا می‌دانند تجربه بازی‌ها روی کنسول با استفاده از کنترلر‌های مخصوص چه تفاوتی فاحشی دارد. پس هنگام اجاره پلی استیشن 4، لطفا دوال شاک‌های آن را جا نگذارید!

معایب کنسول‌های بازی

عدم تغییر در گرافیک و کیفیت بازی‌ها

گرافیک، پردازنده و نرخ فریم روی کنسول‌ها به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند مگر در مواقعی که بهبود کوچکی برای آن‌ها ارسال شود. برخلاف کنسول‌ها، شما می‌تواند قطعات سخت‌افزاری پی‌سی را طوری بچینید که تجربه‌ای فراتر از کنسول برایتان به ارمغان بیاورد.

عدم پشتیبانی از مادهای بازی

نبود ماد یا همان محتوای اضافه‌ای که کاربران طرفدار یک بازی خاص برای آن تهیه می‌کنند روی کنسول یکی از دلایل ناامیدی گیمرها از خرید یا اجاره کنسول بازی است. با اینکه احتمالا این مشکل روی کنسول‌های نسل بعدی رفع شود، اما هنوز کاربران پی‌سی با استفاده از نرم‌افزارهای خاص می‌توانند قدیمی‌ترین بازی‌ها را نیز تجربه کنند.

عدم پشتیبانی از بازی‌های قبلی

وقتی کنسول‌های نسل هشتم یعنی پلی استیشن 4 معرفی شد، کسانی که می‌خواستند کنسول پلی استیشن 3 خود را ارتقا دهند، باید بازی‌های جدید را می‌خریدند. چنین اتفاقی هرگز در دنیای پی‌سی نمی‌افتد چرا که سیستم‌های کامپیوتر، با وجو ارتقای سخت‌افزاری، حتی بازی‌های بسیار قدیمی را نیز اجرا می‌کنند.

محدودیت در استفاده از ابزار بازی

دسته ایکس باکس، دسته پلی استیشن و دسته نینتندو هیچ‌یک برای دیگری کاربرد ندارند، در حالی‌که شما در پی‌سی می‌توانید از موس و کیبرد، کنترلر و حتی فرمان و گاز استفاده کنید.

ثابت بودن قطعات سخت‌افزاری

پس از خرید یا اجاره پلی استیشن شما دیگر نمی‌توانید در بخش سخت‌افزاری کنسولتان دخل و تصرفی داشته باشید. با این حال، گیمرهای پی‌سی می‌توانند تا آن‌جا که بودجه کفاف می‌دهد سیستم خود را آپدیت کنند اما شما تنها باید به شرکت کنسول بازی‌تان دلخوش باشید.

جمع‌بندی

همیشه انتخاب سخت است. پیشنهاد می‌کنم این نکته را نیز در ذهن داشته باشید که اجاره کنسول بازی ممکن است، اما اجاره سیستم بازی نه! با افزایش قیمت‌ها، بیشتر مردم بازی در گیم‌نت یا اجاره پلی استیشن را به خرید آن ترجیح می‌دهند.

پیشنهاد شخصی من برای بازی‌های ویدیویی، اجاره کنسول بازی یا در صورت امکان، خرید آن است. مطمئن باشید پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان، تمام آن چیزی را که از دنیای بازی‌هایی ویدیویی انتظار دارید به شما می‌دهند.

سایر بلاگ های مرتبط

کرایه بازی ps4 در کرج

کرایه بازی ps4 در کرج
نشستن پشت رایانه برای انجام بازی به یکی از تفریحات کودکان و حتی بزرگسالان تبدیل شده است به همین دلیل امروزه افراد زیادی در سراسر جهان وقت ...

اجاره اسکوتر

اجاره اسکوتر
برای اجاره اسکوتر از سایت کلاب رنتر کلیک کنید. اسکوتر برقی یک سرگرمی مهیج و جالب است که می تواند هنگام اوقات فراغت ...