اجاره کارت حافظه

عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای بدون اجاره کارت حافظه مناسب برای ذخیره سازی تصاویر غیر ممکن است. عکاسان حرفه‎‌ای اهمیت انتخاب کارت حافظه مناسب و تاثیر آن در کیفیت نهایی تصاویر را به خوبی می دانند و به همین جهت هنگام اجاره کارت حافظه به انتخاب خود مطمئن هستند. اما اگر شما در عکاسی تازه کار هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری درباره انواع کارت حافظه و کاربرد آن ها داشته باشید این بلاگ را تا انتها دنبال کنید.

انواع کارت حافظه برای اجاره

دوربین های عکاسی و فیلمبرداری حافظه تعبیه شده ندارند و برای ذخیره عکس و فیلم باید از کارت حافظه های جانبی استفاده کنیم. هر کدام از دوربین ها با توجه به نوع کاربری خود از مدل خاصی از کارت حافظه پشتیبانی می کند و در نتیجه پیش از هر چیز برای اجاره کارت حافظه باید از پشتیبانی کارت حافظه توسط دوربین اطمینان حاصل کنیم. تنوع کارت های حافظه موجود در بازار در تکنولوژی پردازش تصویر و سرعت انتقال فایل ها است. همچنین ابعاد و ظرفیت کارت های حافظه با هم متفاوت است. در اجاره کارت حافظه باید به تمامی این موارد توجه داشته باشیم. در ادامه چند نمونه از رایج ترین کارت های حافظه برای دوربین های عکاسی و فیلمبرداری را معرفی می کنیم. 

اجاره کارت حافظه SDHC

کارت حافظه SDHC یا همان کارت حافظه Secure Digital High Capacity رایج ترین نوع کارت حافظه برای دوربین های عکاسی هستند. این کارت حافظه تصاویر را با کیفیت بالا ذخیره می کند و برای عکاسی از سوژه های کوچک بسیار مناسب است. بیشتر دوربین های عکاسی نیمه حرفه‌ای از این کارت حافظه پشتیبانی می کنند. ظرفیت کارت حافظه SDHC بین 2 تا 4 گیگابایت است. نسل جدیدتر این کارت حافظه که به SDXC شهرت دارد می تواند تا 1 ترابایت فایل را در خود ذخیره کند. موضوع مهم دیگری که در اجاره کارت حافظه باید به آن توجه داشته باشیم مسئله قابلیت انتقال فایل ها به کامپیوتر است. این موضوع به پشتبانی سیستم عامل دستگاه از کارت حافظه بستگی دارد. کارت حافظه SDHC توسط سیستم عامل های ویندوز 7 به بالا و مک 2014 به بالا پشتبانی می شود. در خصوص سیستم عامل لینوکس هم به نسخه آن بستگی دارد.

اجاره کارت حافظه Compact Flash

کارت حافظه compact flash نوع دیگری از کارت حافظه است که برای دوربین های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کارت حافظه را می توانیم در دوربین های حرفه‌ای کانن و دوربین های عکاسی HD بیابیم. این کارت حافظه در ظرفیت های مختلفی از 4 گیگابایت تا 128 گیگابایت در بازار ارئه شده است. اجاره کارت حافظه compact flash به دلیل سرعت بالایی که در ثبت تصاویر و خالی کردن بافر دارد برای عکاسی متوالی و عکاسی صنعتی بسیار مناسب است. این کارت حافظه با بیشترین نسخه های سیستم عامل سازگار است.

اجاره کارت حافظه Micro SD

کارت حافظه micro SD را معمولا در گوشی های موبایل دیده ایم. اما این کارت حافظه به دلیل هزینه مناسب در بعضی از دوربین های دیجیتال غیر حرفه‌ای هم مورد استفاده قرار می گیرند. دسترسی بیشتر و سازگاری با بسیاری از وسایل دیجیتالی از جمله لپ تاب، موبایل، تلویزیون و قاب عکس دیجیتال از ویژگی هایی است که این کارت حافظه را برای استفاده مناسب ساخته است.

اجاره کارت حافظه برای عکاسان آماتور

همانطور که پیش از این هم ذکر کردیم از نکات مهم در اجاره کارت حافظه پشتیبانی آن توسط دوربین عکاسی شما است. معمولا عکاسان آماتور از دوربین های نیمه حرفه‌ای استفاده می کنند. بنابراین کارت حافظه مناسب همان دوربین را باید تهیه کنید. اما آن چه در اجاره کارت حافظه باید به آن توجه داشته باشید موضوع ظرفیت کارت حافظه است. شما به عنوان عکاس آماتور نیاز به عکاسی بیشتری دارید و در نتیجه حتما کارت حافظه با ظرفیت بالایی را انتخاب نمایید تا با مشکل محدودیت حافظه مواجه نشوید.

سایر بلاگ های مرتبط

قیمت لپ تاپ ایسوس

قیمت لپ تاپ ایسوس
قیمت لپ تاپ ایسوس در بازار ایران متنوع است و بسته به نیاز افراد و انتظارات آنها از یک لپ تاپ می تواند بسیار متنوع باشد.

اجاره تبلت و تجهیزات هوشمند

اجاره تبلت و تجهیزات هوشمند
تبلت ها توانسته اند جایه کامپیوتر های رومیزی و لپ تاپ ها را بگیرند و حتی دیگر افراد به جایه تهیه گوشی موبایل از تبلت استفاده می کنند...