اجاره پرده عکاسی فون

در میان  تجهیزات عکاسی اجاره پرده فون عکاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای آشنایی با انواع پرده فون و شرایط اجاره آن در این مطلب با ما همراه باشید. هدف از این نوشتار آشنایی بیشتر با کارکرد و شیوه استفاده از پرده فون عکاسی است. با مطالعه این مطلب شما دید کاملی از ویژگی های پرده عکاسی فون و نحوه کار آن پیدا می کنید. همچنین کلاب رنتر ارائه دهنده خدمات اجاره تجهیزات نمایشگاهی و تجهیزات غرفه سازی است. پس ما با همراه باشید. 

اهمیت اجاره پرده فون عکاسی

عکاسی در استودیو با عکاسی در فضای آزاد بسیار متفاوت است. از آن جایی که در عکاسی استودیویی معمولا عکاسی پرتره مد نظر است بنابراین تمرکز باید روی سوژه باشد. به همین جهت هر چه تصویر پس زمینه ساده تر باشد، نتیجه کار مناسب تر خواهد بود. برای ایجاد پس زمینه مناسب بهترین روش اجاره پرده فون عکاسی است. این پرده در رنگ ها و جنس های مختلف در بازار وجود دارد و انتخاب آن باید هوشمندانه باشد تا سوژه در مرکز توجه قرار بگیرد. معمولا پرده فون عکاسی را با توجه به ویژگی هایی چون سوژه، نور محیط و همچنین تم عکس انتخاب می کنند. ساده ترین پرده فون عکاسی که در آتلیه ها مورد استفاده قرار می گیرد پرده فون پارچه ای سفید است که برای عکس پرسنلی مورد استفاده قرار می گیرد.

 اجاره پرده فون عکاسی - کلاب رنتر

اجاره پرده فون عکاسی تیره برای عکاسی از سوژه ها در شرایطی که نور محیط زیاد است، کاربرد دارد. در حالی که پرده فون روشن برای عکاسی در نور ملایم کاربرد دارد. به همین جهت انتخاب پرده فون مناسب در کسب نتیجه تاثیر بسیاری دارد. در ادامه این مطلب با انواع پرده فون و شرایط اجاره آن آشنا می شویم. مدل های مختلف پرده فون را می‌شناسیم و تجهیزات عکاسی مورد نیاز برای عکاسی با پرده فون را خواهیم شناخت. 

تنوع در بازار اجاره پرده فون عکاسی

پرده فن عکاسی مدل های مختلفی دارد و این تنوع شامل جنس و رنگ پرده است. جالب است بدانید که پرده فون عکاسی عرض ثابتی دارد و طول آن معمولا سه متر است. از آن جایی که برای اجاره پرده فون عکاسی بایستی کاربرد های آن را بشناسیم در این بخش به معرفی انواع پرده فون و کاربرد های آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید. 

پرده فون عکاسی از نظر جنس به چند دسته کتان، مخمل، برزنت و کرباس تقسیم می شوند. جنس پرده فون علاوه بر مقاومت محصول می تواند در نتیجه نهایی عکاسی هم موثر باشد. برای مثال استفاده از پرده فون مخمل به عکس عمق می دهد درحالی که پرده کرباس به عکس حالت نشاط و شادابی می بخشد. از آن جایی که برای اجاره پرده عکاسی فون باید به نوع عکسی که می خواهید بگیرید توجه داشته باشید نمی‌توانیم پرده خاصی را به عنوان بهترین انتخاب معرفی کنیم و باید با توجه به نوع عکاسی پرده فون مناسب برای خود را انتخاب نمایید. 

  • پرده فون پارچه ای

اجاره پرده فون تک رنگ یا مونوکروم برای عکاسی پرسنلی گزینه مناسبی است. پرده فون های پارچه ای دو نوع مات و براق دارند. پرده های مات کاربرد بیشتری دارند و البته قیمت اجاره آن هم مناسب تر است. اما پرده عکاسی براق کاربرد های منحصر به فردی دارد و تنها عکاسان حرفه‌ای می توانند از آن استفاده کنند. مزیت دیگری که اجاره پرده فون عکاسی پارچه ای به همراه دارد قابلیت شستشوی آن است. در نتیجه دیگر نگران بلندی قد پرده و قدم گذاشتن روی آن و گرد و غبار محیط باشید. 

پرده های فون مخمل هم طرفداران بسیاری دارند. این پرده فون به دلیل دشواری های ساخت و هزینه بالای آن، قیمت بالایی دارد و در نتیجه اجاره آن به صرفه تر از خرید است. از پرده فون مخمل برای ایجاد حس عمق و تا حدودی رعب و وحشت استفاده می شود. این پرده هم قایل شست و شو است و می توانید برای استفاده طولانی مدت روی این پرده فون حساب کنید. پرده های فون مخمل معمولا در رنگ های تیره در بازار وجود دارند. 

  • پرده فون کاغذی

اجاره پرده فون کاغذی به دلیل تنوع بالای رنگ و طرح بسیار محبوب است. این نوع پرده فون همانطور که از نامش پیداست از جنس کاغذ ساخته شده است و مقاومت آن نسبت به پرده های پارچه ای مناسب تر است. شما می توانید طرح مورد نظر خود را سفارش دهید تا روی پرده کاغذی چاپ شود که برای عکاسی حرفه‌ ای استودیویی بسیار مناسب است. همانطور که از قبل گفته شد، پرده های فون کاغذی مقاومت کمتری نسبت به پرده های پارچه ای دارند و قابل شست و شو نیستند. به همین جهت چنین پرده‌هایی را نمی توانید جایگزین کنید و اگر اتفاقی لکه ای روی این پرده ایجاد شود باید آن را جدا کنید. به همین دلیل است که طول پرده های فون کاغذی بالا است. 

  • پرده فون نقاشی

یکی از جالب ترین پرده های فون عکاسی، پرده های فون نقاشی است. این پرده ها از جنس بوم نقاشی ساخته شده‌اند و شما می توانید طرح دلخواه خود را روی آن نقاشی کنید. به همین جهت این پرده نقاشی می تواند انتخاب مناسبی برای عکاسی هنری باشد. پرده فون نقاشی تمرکز اصلی از روی سوژه را کمتر می کند و در نتیجه برای عکاسی هنری بسیار مناسب است. 

اجاره پرده فون برای عکاسی - کلاب رنتر

اجاره پرده فون عکاسی پرتابل

پرده فون عکاسی معمولا در آتلیه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر شما به عنوان یک عکاس حرفه‌ ای می‌خواهید در فضای باز عکاسی کنید یا آتلیه سیار دارید و در مجالس مختلف عکاسی می کنید، بهترین انتخاب برای شما استفاده از پرده فون عکاسی پرتابل است. پرده پرتابل وزن کمتری دارد و همچنین می تواند تا یک سوم اندازه واقعی آن را کوچک کنید. به همین جهت بهترین انتخاب برای عکاسی در فضای باز است. از دیگر ویژگی هایی که اجاره پرده پرتابل را به انتخاب مناسبی برای عکاسان تبدیل می کند، سادگی نصب این پرده است.

روش های نصب پرده فون عکاسی

همان طور که پیشتر بیان شد، یکی از مهمترین مزایای اجاره پرده فون پورتابل سهولت نصب آن است. این موضوع نشان می دهد که تا چه حد نصب پرده فون می تواند دشوار باشد. پرده فون را می توان با استفاده از یکی از سه روش زیر نصب کرد

  • استفاده از میخ و چکش
  • استفاده از بریل زنجیری
  • استفاده از بریل برقی  

استفاده از میخ و چکش برای نصب پرده فون انتخاب مناسبی نیست و تنها به صورت موقت می توانید روی آن حساب کنید. اما بریل ها تکیه گاه های محکمی برای نصب پرده فون به شمار می روند. بریل قابلیت اتصال 6 پرده به صورت همزمان را دارد. تعویض پرده در بریل های زنجیری به صورت دستی و در بریل های برقی به صورت کاملا مکانیزه انجام می شود. در هنگام اجاره پرده فون می توانید بریل مورد نظر خود را هم اجاره نمایید.  


سایر بلاگ های مرتبط

نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه

نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه
اين نمايشگاه به عنوان بزرگترين رويداد در زمينه بورس، بانک و بيمه در ایران برگزار می شود. این رویداد، بزرگترین گرده همایی بسیاری از شركتهاي ....

کانتر نمایشگاهی

کانتر نمایشگاهی
برای این که یک مرزی بین شما و مخاطبین نمایشگاه ها وجود دارتهش باشد نیاز به یک سری تجهیزات نمایشگاهی نظیر کانتر است که به عنوان میزی برای ...