اجاره نورهای آتلیه ای

عکاسی آتلیه ای علاوه بر تخصص به تجهیزات ویژه ای نیاز دارد که مهمترین آن ها تجهیزات نورپردازی است. اجاره نورهای آتلیه ای به شما امکان عکاسی حرفه‌ای با کمترین هزینه را می دهد. اگر تجربه عکاسی داشته باشید به خوبی می دانید که نور نقشی حیاتی در عکاسی دارد. در آتلیه تلاش می شود تا با استفاده از وسایل نورپردازی مختلف نور مناسب برای عکاسی را ایجاد کرد. تهیه همه ی این تجهیزات بسیار هزینه بر است و شاید این هزینه بالا بسیاری از عکاسان آماتور را از ادامه راه منصرف کند. به همین جهت کلاب رنتر اقدام به تهیه تجهیزات نورپردازی عکاسی برای اجاره کرده است.

آشنایی با نورهای آتلیه ای

عکاسی نیاز به شناخت دقیق تجهیزات و نورهای آتلیه ای دارد. برای عکاسی خوب باید نورها و رنگ ها را به خوبی بشناسیم و بتوانیم با ابزارهای مختلف نورهای مناسب برای عکاسی را ایجاد کنیم. در این مطلب قصد داریم به معرفی تجهیزات نورپردازی آتلیه ای بپردازیم و کاربرد های هرکدام را به اختصار توضیح دهیم. در پایان درباره شرایط اجاره نور های آتلیه ای صحبت می کنیم و فرآیند سفارش و دریافت را به توضیح می دهیم. 

اجاره نورهای آتلیه ای - کلاب رنتر

برخلاف تصور بسیاری از افراد تجهیزات نورپردازی عکاسی گران قیمت نیستند اما بسیار متنوع هستند و کارایی آن ها در ایجاد نورهای آتلیه ای بسیار جالب توجه است. در این مطلب تعدادی از کاربردی ترین تجهیزات نورپردازی آتلیه ای را معرفی می کنیم. در صورتی که تجربه ای از کارکردن با هر کدام از این تجهیزات را دارید می توانید تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

جهت اجاره تجهیزات نمایشگاهی کلیک کنید

اجاره سافت باکس

سافت باکس یکی از اصلی ترین ابزار در اجاره نورهای آتلیه ای است. حتما در آتلیه های عکاسی پارچه های بزرگ سفید، نقره ای، طلایی و مشکی بزرگ براق را دیده اید که روی پایه های بلند قرار گرفته اند. این ابزار همان سافت باکس است. اصلی ترین کاربرد سافت باکس تبدیل نورهای خشن به نور نرم و ملایم برای عکاسی است. می دانید که اگر نور فلاش به صورت مستقیم به سوژه بتابد، نور به صورت یکنواخت پخش نمی شود و ممکن است بخشی از تصویر بسوزد. در نتیجه برای ملایم سازی این نور از سافت باکس استفاده می شود. هرچه سافت باکس به سوژه نزدیک تر باشد، نور عکاسی ملایم تر می باشد. 

بدنه بیرونی سافت باکس مشکی رنگ است. این موضوع باعث جلوگیری از پخش نور به اطراف می شود و در نتیجه نور در محدوده سوژه متمرکز می ماند که به کیفیت عکاسی کمک می کند. جنس سافت باکس از پارچه شفاف و نرمی ساخته شده است که روی آن یک لایه فویل بازتابنده برای بازتاب بیشتر نور قرار گرفته است. این وسیله کاربردی در بازار اجاره نورهای آتلیه ای در اشکال مختلفی در بازار وجود دارد و انتخاب شکل آن با توجه به سوژه عکاسی انجام می شود.

اجاره سافت باکس - کلاب رنتر

علاوه بر شکل ظاهری، سافت باکس در رنگ های مختلفی به بازار عرضه شده است. کاربرد رنگ ها با توجه به نوری که می خواهیم در سوژه ایجاد کنیم متفاوت است. از رنگ نقره ای برای ایجاد نور صبح و یا عصر و از سافت باکس طلایی برای ایجاد نور ظهر استفاده می شود. عکاسان حرفه ای از ترکیب سافت باکس های محتلف برای ایجاد سایه و نور به صورت همزمان استفاده می کنند.

اجاره پانتوگراف

بازار اجاره نورهای آتلیه ای مملو از تجهیزات نورپردازی مختلف است. اما قرار دادن این حجم از تجهیزات در استودیو های کوچک غیر ممکن است و دیگر عکاس فضایی برای مانور در عکاسی ندارد. از طرف دیگر قرار دادن نورهای عکاسی در زمین به عکس ها حالتی غیر طبیعی می دهد و سایه هایی در بالای عکس ایجاد می کند. این جا است که اجاره پانتوگراف به عنوان راه نجات وارد بازار می شود. پانتوگراف در اصل میله های سقفی است که با ریل متحرک جا به جا می شوند و از آن برای اتصال نورها به سقف استفاده می شود. به این ترتیب دیگر نورهای عکاسی روی زمین نیستند و عکاس می تواند با حرکت دادن میله نور را به سادگی به هر سمتی که علاقه دارد بکشاند.

استفاده از پانتوگراف در عکاسی به نوردهی بهتر کمک می کند. اما باید این موضوع را هم بدانید که چون فلاش های عکاسی به صورت وارونه روی پانتوگراف متصل می شوند اطلاعات نمایشگر فلش به صورت وارونه نمایش داده می شود. البته پانتوگراف هایی وجود دارند که با استفاده از مبدل این مشکل را حل می کنند.

اجاره اکتاباکس

اکتاباکس نوعی سافت باکس است که شکل بدنه آن به صورت چند ضلعی است. در بازار اجاره نورهای آتلیه ای از اکتاباکس در کنار سافت باکس برای عکاسی از سوژه در فاصله دور استفاده می شود. همانند سافت باکس، کار اصلی اکتاباکس بازتاب ملایم نور بر روی سوژه است. عکاسان  حرفه ای اکتاباکس را یکی از کارآمد ترین تجهیزات نورپردازی عکاسی می دانند.

سایر بلاگ های مرتبط

قیمت کرایه صندلی کرج

قیمت کرایه  صندلی کرج
صندلی های مراسم باید دارای خصوصیاتی باشند تا هم برگزار کننده یک مراسم و هم شرکت کنندگان از آن رضایت داشته باشند.

اجاره صندلی برای مجالس غرب تهران

اجاره صندلی برای مجالس غرب تهران
برای مشاهده موارد مشابه به بخش اجاره میز و صندلی مراجعه کنید. دانشمندان هشدار داده اند، درصورت نشستن مداوم بر روی ...