کرایه دستگاه زردی نوزاد

کرایه دستگاه زردی نوزاد به بخش بهداشت و درمان و یا لینک اجاره دستگاه فتوتراپی مراجعه نمایید

چگونه از زردی در نوزادان اطمینان حاصل کنیم

زردی ناشی از انباشت بیلی روبین (رنگدانه زرد) در پوست است. هنگامی که سلول های خونی چرخه زندگی خود را کامل می کنند، در بدن شکسته می شوند. بیلیروبین از این سلول ها آزاد می شود که در کبد فیلتر می شود و پس از آن دفع می شود.

از آن جایی که کبد کودک به طور کامل رشد نیافته است، نمی تواند کل بیلی روبین تشکیل شده را فیلتر نمایید به همین خاطر دچار انباشت شده و به این ترتیب در پوست تجمع می یابد و موجب زردی می شود. تقریبا تمام نوزادان تازه متولد شده دارای سطح زردی یا زرد شدن پوست هستند، اما بعضی از نوزادان بیشتر هستند. هنگامی که کبد بالغ می شود، فیلتر کردن کامل تر است و زردی از بین می رود. 

چگونه زردی نوزادان را کشف کنیم

 یک آزمایش ساده در خانه می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا زردی در نوزاد شما وجود دارد یا خیر؟!! و نوزاد مشکوک به زردی است. در نوزادان با پوست بسیار شفاف و سفید بهتر می توانید تشخیص دهید، می توانید فشار کمی را با انگشت خود بر روی سینه کودک اعمال کنید. اگر روی پوست در لحظه  برداشتن انگشت نقاط زرد رنگ داشته باشد، باید با پزشک مشورت کنید. اطمینان حاصل کنید که این آزمایش در اتاق روشن با نور طبیعی انجام می شود. اگر پوست نوزادتان سبزه یا تیره تر است، می توانید مانند چک کردن حاله ناخن ها، یا کف دست ها و لثه ها را برای زرد شدن بررسی کنید.

 به بسیاری از موارد به جز مواردی که شدید یا دیر اقدام می شود می تووانید از دستگاه فتوتراپی استفاده نمایید و درمان قطعی این مشکل را انجام دهید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که اقدام دیر و بی توجهی به این موضوع می تواند باعث ایجاد مشکلات و آسیب های بسیاری در کودکان و نوزادان در آتیه شود. هم چنین در زمان استفاده از دستگاه حتما از مشورت پزشک معالج استفاده نمایید شما می توانید برای کسب مشاوره با ما تماس حاصل فرمائید.

دستگاه زردی کودک

سایر بلاگ های مرتبط

اجاره گلوکومتر

اجاره گلوکومتر
برای مشاهده محصولات مشابه به بخش اجاره تجهیزات بهداشت و سلامت مراجعه کنید. دستگاه گلوکومتر، همانطور که از نام ...

خرید یا اجاره ویلچر

خرید یا اجاره ویلچر
خرید یا اجاره ویلچراین موضوع زمانی بری شما مهم می شود که نیاز به ویلچر را برای مدتی کوتاه دارید در این مواقع قطعا شما هزینه اضافه ای نمی پردازید..