اجاره به شرط تملیک چیست ؟

اجاره به شرط تملیک

تا به حال در مورد اجاره به شرط تملیک شنیده اید؟ آیا قوانین اجاره و قانون مالکیت را می دانید. اگر بخواهید کالایی را برای مدت زمانی اجاره کنید و در آن مدت زمان استفاده و علاقه مندی خود را به کالا ارزیابی کنید چه باید انجام داد؟

قانون اجاره به شرط تملیک یک قانون قدیمی  و از نظر حقوقی یک بحث حقوقی پیچیده است. البته قصد ما از بیان این مطالب پرداخت تخصصی به این مسئله نیست. اما برای آن که دید بهتری نسبت به این موضوع داشته باشید، سعی داریم با زبان ساده آن را برای شما توضیح دهیم.

قانون اجاره به شرط تملیک

بر اساس قانون اجاره به شرط تملیک توافقی دو طرفه میان اجاره دهنده و اجاره گیرنده است که به موجب آن کالا یا کالاهایی کرایه داده می شود و تحت شرایطی خاص اجاره گیرنده می تواند کالا ها را خریداری کند، یا به موجب اتفاق آن شرایط مالکیت کالاها می ‌تواند به اجاره گیرنده منتقل شود. به بیان ساده شما می توانید کالایی را از کلاب رنتر به عنوان مرجع اجاره کالاهای مختلف، دریافت کرده و با توافق اجاره به شرط تملیک کالای مورد نظرتان را ارزیابی و بررسی کرده و در صورت اتفاق افتادن شرایط مورد توافق، مالکیت کالا را به نام خود انتقال دهید.

تصور کنید شما نیاز به خریداری کردن کالایی که شاید قیمت بالا و گرانی را نیز داشته باشد، پیدا کرده اید. از طرفی خریداری کردن کالای نو برای شما مقدور نیست. دلیل آن نیز می ‌تواند هزینه بالا عدم شناخت کافی نسبت به کالا و یا عدم اعتماد برند و سازنده کالا باشد. در این صورت شما می ‌توانید نیاز خود را به آن وسیله با خریداری کردن نسخه کار کرده و دست دوم آن برطرف کنید. اما اگر بخواهید این کار را نیز انجام دهید، شاید نسبت به سلامت فیزیکی کالا و میزان نیاز خود به آن وسیله، کمی تردید داشته باشید. در این نقطه کلاب رنتر می تواند راه گشای شما باشد.

استفاده از قانون اجاره به شرط تملیک؛ اجاره هوشمند و هدفمند کالا

شما می توانید با عقد قرارداد اجاره به شرط تملیک کالای مورد نظر خود را برای مدت زمان دلخواه از یک تا سی روز اجاره کنید و پس از طی مدت زمان اجاره، در صورتی که نیاز به انتقال مالکیت و خریداری کردن آن وسیله داشته باشید، با پرداخت هزینه نسخه کار کرده، مالکیت آن را به نام خود منتقل کنید. این مسئله از آن جهت به نفع شما خواهد بود که در ابتدا ممکن است نیاز شما در همان مدت اجاره کالا رفع شود و دیگر نیازی به خریداری کردن وسیله داشته باشید. نکته دوم که نکته مهم تر در این مسئله است، آن است که شما می‌توانید در مدت اجاره کالا میزان سلامت آن را ارزیابی کرده و در صورتی که آن را مناسب کار خود دیدید، نسبت به خریداری کردن و انتقال مالکیت اقدام کنید.

شروط قرارداد اجاره به شرط تملیک باید مورد توافق دو طرف چه اجاره دهنده و چه اجاره گیرنده باشد. اینطور نیست که در هنگام اجاره و پس از پایان آن شما ملزم به خریداری کردن وسیله باشید. این الزام می تواند با توافق دو طرف در قرارداد حاضر و یا غایب باشد. کلاب رنتر مرجعی برای اجاره کالا است اما با استفاده از قانون اجاره به شرط تملیک دست شما را برای خریداری کالا نیز باز گذاشته است. شما حتی اگر برای خریداری کردن وسیله مورد نظرتان پول کم داشته باشید می توانید با اجاره مدت دار آن، در طول زمان نسبت به تهیه هزینه خریداری کردن وسیله اقدام کنید. کلاب رنتر توانسته از زمان تاسیس خود تا به کنون، نسبت به بهبود شرایط اجاره کالا و خرید مشروط کالا قدم های بزرگی را بردارد. هر چقدر که شما به عنوان کاربر از شرایط موجود راضی تر باشید، یعنی در به هدف خود که همان خدمت رسانی و توسعه اجاره کالا می باشد، موفق تر بوده ایم.

سایر بلاگ های مرتبط

کرایه ویدئو پروژکتور در شمال تهران

کرایه ویدئو پروژکتور در شمال تهران
با توجه به پیشرفت تکنولوژی ما شاهد تولید انواع مختلف وسایل می باشیم. هر کدام از این وسایل کار را برای انسان راحت کرده اند. یکی از وسایل کاربردی ویدئو

غرفه سازی با تجهیزات نمایشگاهی اجاره ای

غرفه سازی با تجهیزات نمایشگاهی اجاره ای
غرفه سازی یکی از رکن های اصلی برای شرکت در نمایشگاه است. شاید اولین چیزی که نظر مخاطبان و بازدیدکنندگان یک نمایشگاه را به خود جلب می کند ...