شرایط اجاره به شرط تملیک

خرید اقساطی در تهران و شهرستان ها 

برای خرید اقساطی در تهران و شهرستان ها به بخش خرید اقساطی مراجعه نمایید.


شما می دانید که در نوع قرار دادی که بین دو نفر بسته می شود شرایطی ذکر می شود که این شرایط بسته به نوع قرارداد به نفع طرفین می باشد. از جمله این قرار دادها ، قرار داد به شرط تملیک است که در آن فرد می تواند شرایطی را هنگام بستن قرار داد بیاورد تا در صورت تعدی طرفین قرار داد فسخ شود.

طرفین در قرار داد می توانند ذکر کنند که بعد از پرداخت آخرین اجاره بها به مالک کالای مورد نظر خود به خود به اجاره دهنده واگذار می شود یا فرد مالک می تواند ذکر کند که اگر فرد اجاره کننده در پرداخت اجاره بها دیر کند مالک می تواند قرار داد را بهم بزند. و نیز بخشی از اجاره بها را که فرد اجاره دهنده در پرداخت آن کوتاهی کرده به مالک به عنوان خسارت باید داده شود و بخش دیگراموال اجاره کننده است.

مالک به هیچ عنوان حق ندارد که کالای مورد نظر را در طول قرار داد به شخص دیگر بدهد ، این در مورد اجاره کننده نیز صدق می کند.در صورت هر گونه خسارتی که از طرف اجاره کننده به کالای مورد نظر زده شود فرد وظیفه دارد که خسارت کالای مورد نظر را بدهد از جمله موارد دیگر که باید ذکر شود این است که در طی این قرار داد مالک موظف است که در اتمام این قرار داد اگر فرد اجاره کننده تمام شرایط قرار داد را به جا بیاورد کالای مورد نظر را در مالکیت اجاره کننده در بیارود.

ما می توانیم بیان کنیم که در چنین قرار داد هایی همیشه منافع هر دو طرف در نظر گرفته گرفته می شود و این نوع قرار دادها برای کسانی که توان مالی کافی را ندارند بسیار مفید می باشد زیرا می توانند با عقد چنین قرار دادهایی کالای مورد احتیاج خود را خریداری نماید و حتی قبل از خریداری نیز از کالای مورد نظر استفاده کنند که از ویژگی های بارز این نوع قراردادهاست.

کلاب رنتر پیشگام انواع قرار دادهای اجاره ای کالا می باشد شما می توانید کلیه سفارش های خود را در سایت کلاب رنتر انجام دهید و در صورت بروز هرگونه سوالی می توانید با کارشناسان ما در کلاب رنتر تماس بگیرید.

سایر بلاگ های مرتبط

آیفون قسطی

آیفون قسطی
همانطور که شما نیز می دانید کمپانی اپل یکی از معروفترین کمپانی ها در ساخت گوشی های هوشمند است به گونه ای که گوشی های هوشمند این ...

خرید اقساطی لوازم ورزشی

خرید اقساطی لوازم ورزشی
گاهی پیش می‌آید که افراد منابع مالی کافی برای خرید بسیاری از کالاهای مهم زندگی از جمله وسایل ورزشی ندارند با توجه به اهمیت این وسایل برای سلامتی ...