اجاره باتری دوربین عکاسی

عکاسی هنر توجه به جزئیات است و عکاسان حرفه‌ای اهمیت اجاره باتری دوربین عکاسی مناسب را به خوبی می دانند. عکاس حرفه‌ای دوربین را به خوبی می شناسد و صدای آن را می شنود. همانظور که صحنه و نور را می شناسد. نگهداری از دوربین بخش مهمی از کار عکاس است و به همین جهت داشتن شناخت کافی درباره تک تک اجزاء دوربین و شیوه نگهداری از آن ها از ضروریات عکاسی است. باتری دوربین عکاسی را می توان قلب دوم دوربین دانست. زیرا بدون باتری دوربین از کار می افتد. در نتیجه اجاره باتری مناسب برای دوربین عکاسی از ضروریات عکاسی حرفه‌ ای است. همچنین کلاب رنتر ارائه دهنده خدمات اجاره تجهیزات نمایشگاهی و تجهیزات غرفه سازی است. در ادامه درباره انواع باتری دوربین عکاسی و ویژگی های آن به طور کامل بحث می کنیم. 

شرایط اجاره باتری دوربین عکاسی

دوربین های عکاسی باتری مخصوص به خود را دارند و برای اجاره باتری دوربین عکاسی باید به مدل دوربین خود توجه داشته باشید. از طرف دیگر ولتاژ و ظرفیت باتری های مختلف با هم فرق می کند. برای عکاسی های طولانی مدت باتری هایی اجاره کنید که ظرفیت ولتاژ بالایی دارند و می توانند تا مدت زمان بیشتری بدون نیاز به شارژ کار کنند. معمولا باتری های دوربین عکاسی دیر شارژ هستند و برای شارژ کامل به حداقل 4 ساعت زمان احتیاج دارند. پس حتما چند ساعت پیش از شروع عکاسی باتری دوربین خود را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را شارژ کنید.

اجاره باتری دوربین عکاسی - کلاب رنتر

هنگام اجاره باتری دوربین عکاسی به ولتاژ آداپتور آن دقت کنید. بعضی از باتری ها با برق 110 ولت و برخی دیگر با برق 220 ولت کار می کنند. بهترین آداپتور آن هایی هستند که به صورت مستقیم و  بدون نیاز به تبدیل کار می کنند. در صورتی که دوربین شما ساخت کشور های آمریکا و کانادا باشد با برق 110 ولت کار می کند و در نتیجه ناچار به استفاده از تبدیل هستید. اما برای اجاره باتری دوربین هایی مانند سونی و کنون نیازی به تبدیل نیست که مزیت بزرگی از نظر عمر باتری به شمار می رود. اجاره باتری دوربین به عکاسی به شما در عکاسی کمک می کند اما بهتر است روش های بهینه سازی مصرف باتری دوربین را بشناسید تا بتوانید حداکثر استفاده را از دوربین های خود داشته باشید. در ادامه به معرفی چند راهکار ساده برای افزاش عمر باتری دوربین عکایس می پردازیم.

راهکارهایی برای بهینه سازی عمر باتری دوربین عکاسی

اجاره باتری دوربین عکاسی برای مواقع ضروری لازم است. به خصوص اگر شما عکاسی را به عنوان حرفه اصلی خود دنبال می کنید. عکاسان عروسی و آتلیه ای که هزینه های سنگین آفیش دوربین و تجهیزات عکاسی را می پردازند و یا عکاسان رویدادهای مختلف که باید عکس هایی را از لحظه های خاص ثبت کنند باید همیشه باتری اضافی به همراه داشته باشند. اما راهکار هایی وجود دارد که می تواند عمر مفید باتری دوربین را افزایش دهد. در ادامه به معرفی چند مورد از معروف ترین آن ها می پردازیم.

  • خاموش کردن ارتباطات بی سیم

دوربین های دیجیتال امروزی به فناوری های ارتباطی مانند Wi-Fi, Bluetooth و بسیاری دیگر مجهز هستند. این فناوری ها امکان به اشتراک گذاری آسان تصاویر و استفاده از قابلیت هایی چون ثبت موقعیت مکانی و دمای محیط را به کاربر می دهد اما این ویژگی ها مصرف باتری را به شدت افزایش می دهد. در نتیجه توصیه می شود در مواقعی که به آن ها احتیاجی ندارید و در حال عکاسی از سوژه هستید تمامی ارتباطات بی سیم دوربین خود را خاموش نمایید. با این کار عمر باتری دوربین را تا 30 درصد افزایش خواهید داد.

  • حذف لرزشگر خودکار

دوربین های دیجیتال امروزی همگی دارای قابلیت ضد لرزش هستند که تا حدود زیادی لرزش دست هنگام عکاسی را جبران می کنند. این تکنولوژی به خصوص برای عکاسی در زوم بالا اهمیت دارد. اما قابلیت حذف لرزش هم مصرف باتری را افزایش می دهد و به همین جهت توصیه می شود برای افزایش عمر باتری لرزشگر را خاموش کنید. می توانید برای جبران این موضوع در کنار اجاره باتری دوربین عکاسی با اجاره سه پایه دوربین را در نقطه ای ثابت نگه دارید و با خیال راحت عکاسی کنید.

اجاره دوربین عکاسی - کلاب رنتر

  • تمیز کردن خودکار سنسور ممنوع

شاید یکی از حیاتی ترین ویژگی هایی که دوربین های دیجیتال را نسبت به دوربین های قدیمی قابل توجه کرده است همین ویژگی تمیز کردن خودکار سنسور دوربین باشد. این سنسور به گرد و غبار حساس است و با نشستن گرد و غبار روی صفحه لنز و یا سنسور دوربین به صورت خودکار آن را تمیز می کند. این ویژگی جذاب هم با مصرف انرژی همراه است. پس بهتر است برای صرفه جویی در عمر باتری دوربین آن را خاموش کرده و لنز دوربین را به صورت دستی تمیز نمایید.

  • بررسی عکس ها بعد از عکاسی ممنوع 

بسیاری از عکاسان به خصوص عکاسان پرتره عادت دارند که بعد از عکاسی، تصویر ثبت شده را ببینند و به همین جهت دوربین عکاسی را طوری تنظیم می کنند که بلافاصله پس از عکاسی پیش نمایشی از عکس ظاهر شود. طبیعی است که این ویژگی با مصرف انرژی همراه است. عکاسان حرفه‌ای به جای این کار چندین بار به صورت پشت سر هم از سوژه عکاسی می کنند و در نهایت از بین عکس ها بهترین را انتخاب کرده و بقیه را حذف می کنند. شاید وقتش رسیده تا شما هم مانند عکاسان حرفه‌ای برخورد کنید و این بار که به سراغ اجاره باتری دوربین عکاسی رفتید این موارد را در نظر داشته باشید. 

  • کاهش نور صفحه LED

وجه مشترک دوربین های عکاسی و گوشی های موبایل صفحه نمایش آن ها است. همانطور که کاهش نور صفحه نمایش در گوشی موبایل به افزایش مدت زمان کارکرد باتری کمک می کند، درمورد دوربین عکاسی هم این مورد صادق است. پس یکی از کارهایی که برای افزایش عمر باتری می توانیم انجام دهیم کاهش نور صفحه ال ای دی است.

سایر بلاگ های مرتبط

اجاره ملزومات مراسم و جشن ها

اجاره ملزومات مراسم و جشن ها
اجاره ملزوماتی که برای مراسم و جشن ها استفاده می شود که باعث می شود شما در بر پایی یک مراسم بسیار خاطره انگیز و موفق ظاهر شوید این ملزومات ...

غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی  نمایشگاهی
با پیشرفت تکنولوژی و گذشت زمان انسان ها برای فروش بهتر کالاهای خود به فکر تبلیغات افتادند در ابتدا برای این کار از دست نوشته هایی استفاده می کردند و