انواع باند و کاربرد های آن

 انواع باند 

پیش از اجاره ی باند باید اطلاعات کافی در مورد باند ها داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین نوع آن را برای موقعیت مورد نظر خود انتخاب کنید. برای آشنایی با انواع باند این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

ابتدا باید بدانید که باند ها به طور کلی دو دسته هستند، باند های اکتیو و باند های پسیو. فرق اینها با هم چیست؟

در واقع باند های اکتیو و باند های پسیو در ظاهر تفاوتی با هم ندارند، ولی وقتی نگاهی به پشت این دو نوع باند می اندازید متوجه می شوید که تفاوت هایی نیز هست و پشت باند های اکتیو ظاهر شلوغ تری دارد و علاوه بر ورودی USB دارای چند ورودی و خروجی فیش صدا، ورودی SD Card و ... است.

اگر قصد شما از اجاره ی باند استفاده از آن در اجرای موسیقی خیابانی یا در مراسم مذهبی در موقعیت هایی چون تکیه ها و حسینیه های کوچک، ایستگاه های مذهبی در خیابان ها و یا به عنوان مانیتورینگ است باند اکتیو بیشتر به دردتان می خورد.

 باند اکتیو باندی است که نیاز به منبع قدرت خارجی  نداشته باشد و نیازی به استفاده از آمپلی فایر جداگانه در این نوع باند نیست زیرا باند اکتو دارای آمپلی فایر داخلی است که با برق شهری 220 ولت یا 110 ولت تغذیه می شود. آمپلی فایر این باند ها از ورودی فلش و هم SD Card برخوردار است و برای پخش صدا می توانید از طریق بلوتوث به موبایل، لپ تاپ و سایر سیستم های عامل مجهز به بلوتوث متصل شوید.

در یک نگاه کلی اگر شما قصد اجاره ی باند اکتیو را دارید باید بدانید این نوع باند با حذف آمپلی فایر خارجی کار را برای شما آسان تر می کند. این باند همچنین کمتر دست و پا گیر است و شکل جمع و جوری دارند، مهم تر از همه اینکه پر تابل (قابل حمل) است. این باند ها در بیشتر موارد از Bluetooth, Aux, Usb برخوردار هستند که کار کردن با آن ها را ساده تر می کند. این باند ها علاوه بر اینکه تمام نیاز های شما در موقعیت های ذکر شده را پاسخ می دهند این مزیت را دارند که نسبت به باند های پسیو ارزان تر هستند.

باند های پسیو فاقد آمپلی فایر داخلی هستند به عبارتی نیاز به منبع قدرت خارجی هستند. از این باند ها را نیز می توانید در مراسم های خیابانی و کارناوال ها استفاده کنید همچنین استفاده از آن ها در سخنرانی های رسمی، سالن های همایش و... نیز رواج دارد. این نوع باند ها هم مزایای دارند که هنگام اجاره ی باند خوب است آن ها را بدانید؛ باند پسیو سبک تر هستند و نصب آن ها آسان تر است، اگر پاور میکسر خراب شود به راحتی می توانید آن را جدا کرده و جایگزین کنید. همچنین سرویس PA  آن ساده تر است. برخلاف باند های اکتیو که جریان الکتریکی و صدا را از کابل های مجزا دریافت می کند باند پسیو هر دو جریان را با یک کابل دریافت کنید.

اما تفاوت اساسی که نقش تعیین کننده ای در تصمیم شما برای اجاره ی باند دارد، چیست؟

اگر شما باند پسیو را انتخاب کنید، می توانید تنها تعداد محدودی از این نوع باند ها را در فضا استفاده کنید که این تعداد به مشخصاتی چون آمپلی فایر ها یا پاور آمپ ها و پاور میکسر های باند مورد نظر شما بستگی دارد که قابلیت ساپورت کردن چه تعداد باند را داشته باشند. اگر بخواهید تعداد باند هایتان را افزایش بدهید باید از آمپلی فایر و کابل های ارتباطی بیشتری استفاده کنید.

اما باند های اکتیو فقط با یک کابل از اولین پری به بعدی و الی الآخر متصل می شوند و شما در تعداد باند های مورد نظر محدودیتی ندارید.

سایر بلاگ های مرتبط

اجاره تبلت غرب تهران

اجاره تبلت غرب تهران
تقاضای بسیاری برای اجاره تبلت در غرب تهران وجود دارد و در این بلاگ به معرفی خدمات کلاب رنتر برای اجاره تبلت در غرب تهران می پردازیم

اجاره مبل

اجاره مبل
مبلمان یکی از مهم ترین بخش هایی است که برای دکوراسیون می توانید استفاده کنید استفاده از مبل ها در کنار میز ها در پذیرایی از میهمانان شما بسیار ...